مقبلی گفت: ۹۷۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در کشور،فاقد راه هستند که امیداست با برنامه ریزی لازم در اجرای راه برای این روستا‌ها موفق شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در سفر به جنوب استان کرمان از چند محور روستایی در شهرستان‌های جیرفت، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج و عنبرآباد بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدیدها گفت: ۹۷۱ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در کشور فاقد راه هستند که امیداست با برنامه ریزی لازم در اجرای راه برای این روستا‌ها موفق شویم. 

مقبلی  بر اجرای با کیفیت راه‌ها تاکید کرد و افزود: نظارت بر ساخت راه‌های روستایی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که حوزه معاونت راه‌های فرعی و روستایی و مدیران کل  باید به این موضوع توجه جدی و ویژه‌ای داشته باشند.

مسعود جمیلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز در حاشیه  بازدیدهای معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی جنوب کرمان ارائه کرد و گفت: وضعیت راه‌های روستایی جنوب استان کرمان با توجه به شرایط اقلیمی کوهستانی و دشت، دارای ۵ هزار کیلومتر راه روستایی خاکی است که مجموعا ۲ هزار و ۹۶ روستا را شامل می‌شود.

او افزود: از این میزان ۲ هزار و ۵۲۶ کیلومتر راه آسفالت است که هزار و ۲۳۵ روستا از راه آسفالت بهره‌مند هستند.

جمیلی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال آسفالت شده است که مردم ۱۷ روستا با جمعیتی بالغ بر هزار و ۳۲۰ خانوار از راه مناسب بهره‌مند شده اند.

او با اشاره به در دست ساخت بودن ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان افزود: با ساخت و احداث این میزان راه روستایی، اهالی ۴۶ روستا با  جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۶۸۰ خانوار از راه آسفالت مناسب بهره‌مند خواهند شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه برای تکمیل احداث این راه‌ها، ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است، گفت: تخصیص به موقع اعتبارات و همکاری فرمانداری‌ها در کمک به جذب و تخصیص اعتبار برای احداث راه‌های روستایی، سبب خواهد شد تا پروژه‌های در دست اقدام سریع تر سامان دهی شوند و زیر بار ترافیکی قرار گیرند.

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در سفر به جنوب استان کرمان از محور‌های روستایی محور گمرکان ـ امجز در شهرستان عنبرآباد، محور ارتباطی مارز در شهرستان قلعه گنج، محور ارتباطی بلوک در شهرستان جیرفت و پل نور آباد کهنوج از نزدیک بازدید و  در جریان روند احداث این محور‌ها و پروژه‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.