مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد به برخی از وظایف یک منتظر واقعی پرداخت.

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه انتظار فرج امام عصر (عج) از اعظم اعمال و عبادات در عصر غیبت محسوب می‌شود، گفت: بنابر تصریح روایات، معنای فرج به پیروزی و نصرت معنی شده و مقصود از این پیروزی و نصرت، تحقق یافتن آرمانی بزرگ؛ یعنی چیره شدن حکومت عدل الهی بر حکومت‌های طاغوت، کفر و شرک در کل جهان است.

او افزود: بدون شک منتظر واقعی امام عصر (عج)، کسی است که با قلب و عمل خویش خواهان تشکیل چنین حکومتی باشد که در غیر این صورت، انتظار فرج در حد یک ادعا و شعار خالی از مغز باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به برخی از وظایف یک منتظر واقعی بیان داشت: اولین گام به عنوان یک وظیفه همگانی در حالت انتظار، معرفت و شناخت امام عصر (عج) است و در احادیث آمده است: هر کس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. 

او تصریح کرد: تهذیب نفس و اصلاح فردی دومین وظیفه برای یک منتظر واقعی است؛ بنابراین آراستگی به اخلاق حسنه و کردار پسندیده آنچه مورد نظر اسلام است، تقوا آفرین است.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد، محبت و دوست داشتن امام زمان (عج) را وظیفه بعدی یک منتظر واقعی برشمرد و افزود: محبت به اهل بیت عصمت و طهارت، به خصوص حضرت ولی عصر (عج) از آنجایی که این انوار تابان همان قربی مورد اشاره خداوند متعال در سوره مبارکه شوری آیه ۲۳ هستند و بر محبت داشتن به آن‌ها تاکید کرده، وظیفه‌ای نیکو از وظایف منتظران واقعی در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) محسوب می‌شود.

او بیان داشت: ایجاد سنخیت با حضرت ولی عصر (عج)، وظیفه بعدی منتظران حضرت به شمار می‌آید و این؛ یعنی کسی که خویش را محب، شیعه و منتظر حضرت می‌داند باید تلاش کند که به لحاظ روحی، فکری و عملی، خویش را شبیه مولای خود کند و این میسر با دوری از گناهان و رذایل اخلاقی  امکان پذیر است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: دعا‌هایی همچون ندبه، آل یاسین، عهد، زیارت عاشورا و مانند این‌ها می‌تواند راه‌های ارتباطی خوبی با حضرت باشد؛ بنابراین از این ادعیه ماثوره در عصر غیبت نباید غافل شد.

او ایجاد آمادگی دائم رزمی و نظامی را یکی از مهم ترین وظایف منتظران دانست و افزود: منتظران واقعی در هر لحظه بایستی آمادگی رزمی داشته باشد تا در هنگام نیاز به صفوف یاران امام مهدی (عج) بپیوندند و حماسه آفرینند.

 حجت الاسلام فضیلتی نیا امید به آینده اى روشن و ایجاد امیدواری در دیگران، تلاش براى برقرارى حکومتى عدل گستر، داشتن روحیه تعهد، مسئولیت پذیرى، صبر و شکیبایی در عصر غیبت را از جمله وظایف منتظران برشمرد.

انتهای پیام /م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.