یک متخصص قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:بهترین دوره چکاب قلب در آقایان ۴۰ سالگی و درخانم ها۵۰ سالگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محسن قراخانی متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برخی افراد دارای ریسک فاکتور‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند واین‌گونه افراد باید پیگیر معاینات دوره‌ای قلب خود باشند به‌عنوان مثال افراد سیگاری، مبتلایان به دیابت، افراد کم تحرک و چاق، افراد با سابقه فشار خون فامیلی، کلسترول بالا و افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ریسک ابتلا به بیماری قلبی در آن‌ها بیشتر است، بنابراین توصیه می‌شود این افراد نسبت به معاینات دوره‌ای قلب خود بی‌تقاوت نباشند.

 او قرا خانی بیان کرد: در حال حاضر بیماری واگیر کرونا ویروس بیشترین درگیری را در بین انسان‌ها به خود اختصاص داده است، اما در بین بیماری‌های غیر واگیر بیماری‌های قلبی و عروقی در رأس قرار دارند که تمامی افراد در دوران میانسالی باید بیشتر مراقب سلامتی قلب خود باشند.

این متخصص قلب و عروق  در ادامه بیان کرد: آگاهی بخشی به جامعه و تشویق شهروندان به بررسی و معاینه‌های دوره‌ای و تشویق مردم بر مصرف غذا‌های سالم در سلامت جسمی افراد بسیار مؤثر است.

قراخانی با بیان اینکه آریتمی قلب یک اصطلاح علمی مبنی بر بی‌نظمی ضربان قلب محسوب می‌شود، تأکید کرد: هر گونه بی‌نظمی در ضربان قلب می‌تواند ناشی از یک استرس ساده بوده یا ناشی از یک بیماری در قلب باشد.

 او با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات قلبی در صورت مراجعه به موقع به راحتی درمان و کنترل می‌شوند، ادامه داد: بی‌نظمی ضربان قلب می‌تواند علامت وجود یک بیماری در قلب باشد که افراد نباید نسبت به این نوع ضربان و تپش‌های قلب بی‌تفاوت باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.