کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا اواخر هفته در برخی از ساعات، بر سرعت وزش باد‌های شمال غربی بر روی دریا افزوده می‌شود و خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با وزش باد‌های شمال غربی بیشتر در بخش‌های شمالی، مرکزی و فراساحل جنوبی، دریا به نسبت متلاطم خواهد بود.

او افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود از فردا تا اواخر هفته نیز در برخی از ساعات، بر سرعت وزش باد‌های شمال غربی بر روی دریا افزوده می‌شود و خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی، آسمان استان را امروز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی از ساعات وزش باد و گاهی بادوگردوخاک پیش‌بینی و اعلام کرد: فردا در برخی از مناطق جنوبی مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

انصاری ادامه داد: جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود و در نواحی جنوبی جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ و در فراساحل تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و امروز گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ و در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند و بندر امام حسن با ۲۳ درجه سلسیوس کم‌ترین دما را ثبت کرده است.

انصاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۱۳ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۰۲، جزر دوم ساعت ۱۷:۰۹ و مد دوم ساعت ۲۳:۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.