مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از بین آثار ارسالی به دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری، ۱۲ اثر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: بیش از ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت که از این تعداد، ۱۲ اثر انتخاب و معرفی شدند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و ترویج مکتب ایثار، شهادت و مقاومت عنوان و تصریح کرد: سعی داریم فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر به نسل جوان انتقال دهیم.

اسحاقی با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: آثار روزی که بابا توی جیبم بود اثر منیره هاشمی از خراسان شمالی، ۲ داستان فالوده‌های پاییزی و رعنا  اثر آرزو فلاحی از مرودشت و قندیل‌های تاریک اثر عبدالرضا شریفی نیا از جنوب کرمان جزو آثار برگزیده گروه سنی بالای ۱۸ سال هستند.

او افزود: ۲ داستان گلی در دقیقه نود و غصه‌های بزرگ در قلب‌های کوچک جا نمی‌شوند اثر دنیا اسکندر زاده از تهران، انگشتر عمو اثر ضحی الله دادی از تهران و صاحبم شهسوار  اثر زهرا بابا مندنی از اهواز جزو آثار برگزیده گروه سنی زیر ۱۸ سال هستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: همچنین در بخش ویژه مکتب سردار سلیمانی آثار مردی از قبیله حاج قاسم  اثر مهدی زارع از شیراز، موج اثر زهرا اسدی از بجنورد و دولتخواه اثر سهراب براهام از جنوب کرمان برگزیده شدند.

او گفت: در بخش ایثار و مقاومت آثار چنار‌ها مرا به خاطر می‌سپارند اثر عابدین زارع از  فارس، لیلی آرام  اثر لیلا روغنگیر قزوینی و  فاصله  اثر سپیده شراهی از تهران جزو آثار برگزیده نهایی هستند.

اسحاقی افزود: این جشنواره به علت شرایط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا مانند دیگر برنامه‌های هنری به صورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره آیین اختتامیه به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

شهید محمد شهسواری را ایرانیان با آن فیلمی می‌شناسند که او با دست‌های بسته و زمانی که در اسارت نیروهای بعثی بود، فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد و  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره او گفت: ما افتخار می‌کنیم که شهسواری از ما بود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.