مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون در مجموع صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان به بیش از ۵۵۲ هزار تن کالا رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : صادرات و واردات نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها دارند لذا مرز‌های استان کرمانشاه به عنوان فرصت و کانونی برای افزایش مبادلات تجاری و گسترش روابط دوجانبه کشورمان با عراق محسوب می‌شوند.

او گفت : بیش از نیمی از صادرات سالیانه کالا‌های غیر نفتی کشورمان به عراق از طریق پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام می‌پذیرد، که حتی با وجود شیوع بیماری کرونا و در ایامی که اکثر مرز‌های زمینی کشور تعطیل بودند پایانه مرزی پرویزخان با حجم بالایی از صادرات مواجه شد.

کرمی افزود: ۱۷۶ هزار و ۱۴۷ تن کالا توسط ۶ هزار ۸۴۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان به داخل کشور بارگیری شده است.

کرمی ادامه داد: ترانزیت ورودی کالا ۱۷۸ هزار و ۷۰۴ تن است و ۶ هزار و هفتاد و یک دستگاه ناوگان غیر ایرانی جابجای کالا را انجام داده اند.

او افزود: توسط ۲ هزار و ۸۶۰ دستگاه کامیون ایرانی ۴۹ هزار و هشتصدوسی و نه تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان ۱۴۶ هزار و ۹۸۰ تن است که توسط ۵ هزار ۵۰۶ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴۱ دستگاه کامیون عراقی انجام شده است.

کرمی افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۵ دستگاه خوردی ایرانی و ۱۰ هزار و ۵۲۴ دستگاه خودروی عراقی مقدار ۵۵۲ هزار ۴۴۸ هزار تن کالا را در پایانه مرزی پرویزخان جابجا کرده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.