افزایش قیمت جوجه یکروزه موجب کاهش جوجه‌ریزی در کشور خواهد شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش ۸۰ هزار ریالی قیمت جوجه یکروزه،موجب کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ در کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌طور میانگین روزانه حدود ۸۰ تا ۱۲۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود که این میزان بالاتر از نیاز روزانه استان به این محصول است.

او افزود: در حال حاضر مرغ با قیمت مصوب ۲۶۰ هزار ریال به ازای هرکیلوگرم در استان به‌فروش می‌رسد، این در حالی است که در استان‌های مجاور مرغ بالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه و کمبود تولید نیز وجود دارد، برای مثال در استان خوزستان تنها ۳۰ درصد مرغ موردنیاز در آن استان کشتار می‌شود.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: قیمت مصوب جوجه یکروزه ۴۲ هزار ریال تعیین شده است، اما در حال حاضر جوجه یکروزه با قیمت ۱۲۵ هزار ریال به‌فروش می‌رسد، قطعا این افزایش قیمت در کشور، بر کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها و کاهش تولید مرغ در آینده موثر است.

او اظهار داشت: در چهارمحال و بختیاری مرغ با قیمت مصوب به‌فروش می‌رسد، اگر قیمت جوجه یکروزه گران و مرغ ارزان و با قیمت مصوب فعلی عرضه شود، قطعا تولید برای مرغداران به‌صرفه نخواهد بود و امکان دارد در فصل پائیز با کمبود تولید مرغ مواجه شویم.

مردانی ادامه داد: نامه‌نگاری‌های لازم با وزارت جهادکشاورزی برای حل مشکل افزایش قیمت جوجه یکروزه انجام شده است، افزایش و یا کاهش قیمت جوجه یکروزه در حیطه اختیارات استان‌ها نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار