مهم‌ترین حوادث ۱۷ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث چهارشنبه ۱۷ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی در معیت ماموران پاسگاه انتظامی سیوند هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این تریلی ۲۳ تن جو و ذرت خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی کشف شد.

سرهنگ زینلی ادامه داد: در عملیاتی دیگر ماموران یگان امداد با همکاری پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک منزل در یکی از روستا‌های این شهرستان، یک دستگاه گنج یاب و همچنین ۶۰۰ عدد کرم پودر بدون هر گونه مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالا‌های ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی شهرستان است، تصریح کرد: در مجموع این دو عملیات، بیش از ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ۳ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۴۱ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و وانت مزدا در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان فسا در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به دو دستگاه پژو ۴۰۵ و وانت مزدا حامل احشام مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودروها، ۴۱ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: ۲ نفر در این رابطه تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ قسام اضافه کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام، افرادی که قصد انتقال دام دارند موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

کشف وانت نیسان مسروقه در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: با هوشیاری ماموران این فرماندهی، خودرو وانت نیسان با سابقه سرقت مسلحانه از داراب در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا با اقدامات فنی از تردد مشکوک یک دستگاه وانت نیسان در سطح حوزه استحفاظی مطلع شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات پلیسی مطلع شدند که راننده، وانت نیسان مسروقه را در منزل یکی از اهالی روستا پارک کرده است.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از منزل مذکور یک دستگاه وانت نیسان دارای سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان داراب کشف شد.

سرهنگ قسام به کشف یک قبضه اسلحه جنگی در محل اشاره کرد و گفت: تلاش برای دستگیری سارق و همدستانش با جدیت در دستور کار است.

اعضای باند سارقان دوچرخه در شیراز منهدم شدند

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای و کشف ۲۷ فقره دوچرخه مسروقه خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ عباسیه شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ سارق که همدست هم بودند را شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۷ فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲۷ دستگاه دوچرخه مسروقه کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه ۳ میلیارد ریال بر آورد شده است، تصریح کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری باند سارقان کابل‌های مخابراتی با ۲۰۰ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان کابل‌های مخابراتی و کشف ۲۰۰ فقره سرقت از آنان خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی وقوع سرقت کابل‌های مخابراتی توسط سارقان، رسیدگی به موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی، در این خصوص ۵ متهم را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه اعضای این باند سارقان را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس افزود: سارقان در تحقیقات پلیس به ۲۰۰ فقره سرقت کابل‌های مخابراتی از مناطق مختلف استان اعتراف کردند.

سردار ملک زاده با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، حدود یک تن سیم مسی برق و تجهیزات شبکه انتقال نیرو کشف شد، گفت: چنانچه شهروندان به افراد مشکوک و یا با خودرو‌ها و عبور و مرور‌های غیر عادی برخورد کردند، ضمن حفظ خونسردی خود مشخصات ظاهری افراد و یا خودرو‌های مورد استفاده را یاد داشت و به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پلمب ۷۲ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از تخریب و پلمب ۷۲ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: برابر احکام صادره از مقام قضائی مبنی بر پرکردن چاه‌های غیر مجاز در سطح حوزه این شهرستان، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص توسط پلیس اندیشیده شد.

او ادامه داد: با توجه به حفظ منابع زیر زمینی و جلوگیری از برداشت‌های آب غیر مجاز، ماموران انتظامی این شهرستان با همکاری اداره آب، موفق شدند طی یک هفته گذشته، ۷۲ حلقه چاه غیر مجاز را پلمب کنند.

فرمانده انتظامی آباده از تداوم این طرح در سطح شهرستان و همکاری پلیس با ادارات مربوطه خبر داد و گفت: تخریب و پرکردن این گونه چاه‌ها برای پیشگیری از خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی در جلوگیری از بحران آب صورت پذیرفته است.

رفع تصرف ۴ هکتار از اراضی ملی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: ۴ هکتار از اراضی ملی در یکی از روستا‌های این شهرستان در بخش مرکزی رفع تصرف شد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی فرمانده انتظامی ارسنجان بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در یکی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان ارسنجان، تحقیقات پلیس برای اطمینان از صحت موضوع آغاز شد.

اوبا بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناس اداره محیط زیست به محل اعلامی اعزام شدند، تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد ۳ نفر افراد سودجو حدود ۴ هکتار از اراضی ملی مشهور به پناهگاه حیات وحش بختگان را به تصرف خود در آورده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از معرفی افراد سودجو به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ فرهادی با تاکید بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با متخلفان اقتصادی، زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند؛ از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری باند جاعلان اسناد در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۶ نفره جاعلان انواع اسناد در شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر فعالیت یک باند جاعل و صدور اسناد جعلی در شیراز، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران کلانتری ۲۸ صدرا پس از رصد‌های اطلاعاتی و پلیسی اعضای ۶ نفره باند جاعلان که در یک منزل مسکونی کار می‌کردند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در بازرسی از منزل متهمان اموالی شامل لپ تاب، پرینتر رنگی، انواع مهر‌های جعلی اعم از مهر دفتر ثبت اسناد رسمی، ثبت املاک، برابر با اصل، مهر فلزی به جهت جعل سریال اسناد، ثبت احوال و تعداد کثیری اوراق اسناد وکالتنامه و پلمب سربی کشف شد.

سرهنگ شجاعی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد جاعلان برای افرادی که متقاضی مدارک هویتی، معرفی نامه، اسناد مالکیتی و گواهی نامه برای ادارات و سازمان‌های دولتی و اخذ تسهیلات بانکی بوده اند اقدام به تشکیل مدارک و اوراق مورد نیاز می‌کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ فقره مدارک جعلی مربوط به سند منزل و خودرو که به صورت حرفه‌ای جعل و آماده ارائه به ادارات بود کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

او به شهروندان توصیه کرد قبل از واریز هرگونه وجهی از اصالت اسناد مالکیت فروشندگان اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هرگونه موراد مشکوک موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق که در یک منزل مسکونی نگهداری می‌شد را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری شکارچی غیر مجاز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی این شهرستان، یک شکارچی غیرمجاز دستگیر و ۹ قطعه لاشه پرنده وحشی کشف شد.

سرهنگ قربانعلی روستا فرمانده انتظامی قیروکارزین اظهار کرد: به منظور برخورد با شکارچیان غیر مجاز، ماموران انتظامی بخش افزر هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک یک نفر عابر پیاده که سلاح شکاری به همراه داشت مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و بازرسی دقیق از وسایل همراه عابر پیاده، لاشه ۹ کبک وحشی و یک قبضه سلاح شکاری تک لول بدون مجوز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: محیط زیست به عنوان یک سرمایه و دارایی گرانبهای ملی است و پلیس با اقتدار کامل از آن پشتیبانی و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌کند و از دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس همکاری کنند.

دستگیری پسری که قصد انتشار تصاویر بانوان را داشت

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری پسری خبر داد که قصد انتشار تصاویر خصوصی تعدادی از بانوان نوجوان در فضای مجازی داشت.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا هنگام رصد تخصصی فضای مجازی مطلع شدند فردی با تهدید و اخاذی قصد انتشار تصاویر خصوصی ۳ نفر از بانوان نوجوان در یکی از شبکه‌های اجتماعی دارد که بلافاصله رسیدگی به موضوع و شناسایی متهم را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با دادستان عمومی و دادسرای انقلاب اسلامی و با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده موفق شدند پسر ۲۰ ساله را قبل از هر اقدام پلیدی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در بازرسی از متهم یک دستگاه تلفن همراه هوشمند حاوی تصاویر خصوصی تعدادی از بانوان نوجوان کشف شد، گفت: پسر ۲۰ ساله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ صارمی از شهروندان خواست از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری و در صورتی که شخصی برای آنان ایجاد مزاحمت کرد ضمن پرهیز از ادامه ارتباط و پاسخگویی، مراتب را به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

کشف ۹۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۹۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۰ کیسه کود شیمایی قاچاق کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه راننده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و شهروندان نیز در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

فوت جوان ۲۶ ساله با سقوط از دستگاه بتن ریزی

فرمانده انتظامی لارستان از فوت جوانی ۲۶ ساله بر اثر سقوط از دستگاه بتن ریزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: برابر گزارش ۱۱۰ مبنی بر فوت مشکوک واقع در یک کارگاه بلوک زنی در اطراف شهرستان لارستان، بلافاصله ماموران انتظامی و عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی اولیه مطلع شدند جوانی ۲۶ ساله بر روی یک دستگاه بتن ریزی مشغول کار بوده که بنا به دلایل نامعلومی به پائین سقوط و منجر به فوت وی شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، گفت: کار‌های ساختمانی دارای مشکلات خاص خود است و بایستی کارگران هنگام کار از تجهیزات ایمنی استفاده کنند تا شاهد حوادث این چنین ناگواری نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.