رئیس مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی گفت : در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان محمد کرمانشاهی به کودکان مبتلا به کرونا اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبا ویسی رئیس مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی گفت : تعداد۵۳ تخت به تخت‌های بستری بیماران کرونایی اطفال در استان افزوده شده و ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کووید در مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی از ۲۱ تخت به ۷۴ تخت افزایش یافته است.

او گفت : با افزایش بار مراجعین بیماران و افزایش تعداد کودکان بیمار مشکوک به کووید در پیک پنجم، کمیته مدیریت بحران تشکیل و تصمیم گیری‌های لازم در جهت مدیریت فضای فیزیکی، نیروی انسانی و افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کووید صورت گرفت.

ویسی افزود : بر این اساس ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت ویژه کووید از ۲۱ به ۲۴ تخت افزایش یافته است.

او افزود : بخش داخلی به طور کامل با ظرفیت ۳۸ تخت به بیماران عادی کووید اختصاص یافت.

ویسی ادامه داد ک انتقال و جابجایی بخش نوزادان به جهت مدیریت فضای فیزیکی و افزایش ۱۲ تخت در مجاورت بخش داخلی کووید و فعال بودن بخش‌های بستری آنکولوژی، نوزادان، PICU, NICU بخش روان و اورژانس طبق روال قبل جهت بیماران غیر کووید از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.

او افزود : در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تعداد مراجعین به اورژانس و کلینیک تخصصی صبح و عصر بیمارستان دکتر کرمانشاهی حدود ۱۰  هزار مورد بوده است که از این تعداد ۱۱۰۰بیمار بستری شده اند.

ویسی گفت : در این مدت ۵۶۰نفر با تشخیص محتمل کووید بستری شده اند و ۱۴۹نفر از افراد بستری شده تست مثبت کووید داشته اند و به عبارتی بیش از ۵۰درصد موارد بستری در مرداد ماه کودکان مبتلا به کووید بوده اند.

او گفت : در حال حاضر ۶۱ بیمار کووید در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری می‌باشد و در واقع ۵۰ درصد تخت‌های این مرکز را بیماران کرونایی اشغال کرده است.

او افزود : خوشبختانه علی رغم فشار کاری فراوان، کادر درمان خدمت رسانی در سایر بخش‌های غیر کووید همچنان ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.