معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از فعال بودن ۶۰ داروخانه منتخب عرضه‌کننده دارو‌های کرونا خبر داد و گفت : داروی رمدیسیور فقط در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به شرایطی که بر کشور حاکم است مقداری مصرف دارو‌های کرونایی افزایش پیدا کرده در برخی موارد حتی تا ۱۰ برابر مصرف برخی دارو‌ها افزایش یافته است و همین سبب شده در برخی موارد دچار کمبود شویم.

او گفت : در حال حاضر سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران کرونایی بستری که درگیری ریوی دارند، استفاده می‌شود که خوشبختانه نتایج خوبی هم حاصل شده، البته این درمان در پروتکل‌های درمانی بیماران کرونایی نیامده، ولی با رضایت بیماران انجام می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص کمبود سرم در استان، افزود: کمبود کشوری است در این راستا بیشتر تمرکز روی تأمین سرم برای مصرف بیمارستان‌های استان است و روزانه تعداد کمتری سرم بین داروخانه‌های بخش خصوصی توزیع می‌شود.

او از توزیع دارو‌های کرونا در ۶۰ داروخانه منتخب کرمانشاه خبر داد و گفت: دارو‌های کرونایی سرپایی و بستری موجود است، برای بیماران کرونایی سرپایی کمبود دارو نداریم، فقط برای تجویز رمدیسیور باید به بیمارستان مراجعه کنند تا دریافت کنند.

محمدی افزود: به اندازه کافی رمدیسیور داریم و فقط در بیمارستان تجویز می‌شود و در داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.