معاون میراث فرهنگی استان از نهایی شدن طرح بازسازی و احیای بافت فرسوده تاریخی شهر کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اعظمی معاون میراث فرهنگی استان گفت : طرح بازسازی و احیای بافت فرسوده کرمانشاه از سال‌های گذشته در دست پیگیری است، اما برای حفظ و احیای این منطقه باید ضوابط جدید تعریف شود.

او گفت : این ضوابط باید متناسب با نوع معیشت مردم و وضعیت سکونت آن‌ها باشد چرا که نگهداری از این بافت‌ها بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و ممکن است با خالی از سکنه شدن این بافت، آثار تاریخی قرار گرفته در آن‌ها از بین برود.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: ۱۲۰۰ هکتار از شهر کرمانشاه در بافت فرسوده قرار دارد که از این مساحت ۳۰۰ هکتار آن بافت تاریخی است.

اعظمی افزود: از جمله آثار مهم تاریخی در این بافت که به ثبت ملی هم رسیده اند تکیه معاون الملک، تکیه بیگلر بیگی و بازار سنتی کرمانشاه است، هم چنین مناطقی از این بافت دارای مالکان خصوصی است که برای حفظ این آثار بر اساس مصوبه جدید وزارت میراث فرهنگی تسهیلات در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: طرح احیای بافت فرسوده در شهرستان‌های سنقر و کلیایی و سرپل ذهاب به مرحله نهایی رسیده است که ضوابط جدید حفظ، نگهداری و احیای این حریم نیز تعیین می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.