با تداوم جهش تولید و صادرات در پتروشیمی امیرکبیر طی ۵ ماه نخست امسال، بالاترین رکورد ۱۰ ساله تولید مواد پلیمری، اتیلن و فروش محصولات ثبت شد.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پتروشیمی امیرکبیر در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ توانست در شاخص‌های کلیدی عملکرد از جمله؛ تولید کل، تولید پلیمر و اتیلن، افزایش فروش و نیز کاهش توقف‌ها، رکورد‌های ۱۰ ساله را جابجا کرده و به رکورد‌های بی نظیری در این رابطه دست پیدا کند.

افزایش تولیدات ارزشمند پلیمری، افزایش مقدار فروش صادراتی این محصولات و افزایش تولید اتیلن از جمله تحولات مثبت در مدت مذکور در مجموعه امیرکبیر بوده است.

در این رابطه این مجتمع تولیدی با تولید کل به میزان ۶۷۸ هزار و ۸۲۸ تن انواع محصولات هیدروکربنی در پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ ضمن تحقق کامل برنامه تولید، نسبت به دوره مشابه پارسال با رشد ۲۰ درصدی، رکورد تولید در دوره مشابه و طی ۱۰ سال اخیر را به ثبت رسانده است.

ثبت رکورد بیشترین میزان تولید محصولات پلیمری به میزان ۳۰۳ هزار و ۱۰۸تن انواع پلی اتیلن، تحقق کامل برنامه و رشد ۲۸ درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال از دیگر رکورد‌های ثبت شده طی دوره ۱۰ ساله این مجتمع تولیدی است، همچنین تولید بیشترین میزان اتیلن در واحد الفین از ابتدای راه اندازی تا کنون به میزان ۲۰۸ هزار و ۳۱۴ تن و رشد ۴۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، از دیگر تحولات مهم و ارزش آفرین این مجتمع تولیدی است.

پتروشیمی امیرکبیر همچنین با کسب درآمد ۹۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۸۸ ریال، رشد ۱۶۱ درصدی نسبت به مدت پارسال را شاهد بوده است، ضمن اینکه این مجتمع تولیدی همچنین در مقدار فروش صادراتی پلیمری نیز با رشد ۲۶ درصدی و تحقق فروش ۱۸۸ هزار و ۵۴۳ تن نسبت به مدت مشابه دوره قبل توانست رکورد دیگری در دوره ۱۰ ساله را به ثبت رساند.

کاهش ضایعات خوراک به میزان ۴۰ درصد نسبت به پارسال و نیز کاهش توقف‌ها به میزان ۵۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ از دیگر دستاورد‌های این شرکت در دوره ۵ ماهه ۱۴۰۰ است و از این منظر نیز امیرکبیر رکورد کم نظیری را در دوره ۱۰ ساله خود به جا گذاشته است.

گفتنی است؛ مجموعه آمار چشمگیر این مجتمع تولیدی نتیجه همدلی، انگیزه و همت مدیران و کارکنان، بهبود تعاملات بین سازمانی، مدیریت صحیح منابع (خوراک و‌مواد اولیه)، رفع موانع تولید، انجام اورهال، کاهش توقفات ناخواسته و افزایش ضریب دسترسی فنی واحد‌های مجتمع، مدیریت عرضه و تقاضا در بازار‌های داخلی و صادراتی و ریل گذاری درست مجموعه بوده است.

۵۲ درصد سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیر مجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.