قیمت گذاری کتاب، یکی از بحث‌های مطرح شده در میان ناشران است؛ به طوری که برخی از آن‌ها در مورد قانونی بودن این موضوع تردید دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت گذاری کتاب، یکی از بحث‌های مطرح میان ناشران است؛ به طوری که برخی از آن‌ها در مورد قانونی بودن این موضوع تردید دارند و بدنبال آن، حسین عابدینی، مدیرمسئول انتشارات سفیراردهال در گروه مدیران نشر و در فضای مجازی درباره آن صحبت کرده است.

ابوالقاسم شهلایی مقدم، مدیرمسئول انتشارات نقش و نگار درباره قانونی بودن این موضوع بیان کرد: پس از مدت‌ها ابهام و نگرانی همکاران ناشر و کتابفروش، درمورد تغییر قیمت کتاب، سرانجام، در سال گذشته مکاتبه‌ای بین یکی از همکاران و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران صورت گرفت که موضوع آن، پرسش از چندوچون قانونی و مرجع قیمت‌گذاری و تعیین و تغییر قیمت کتاب است که به همین منظور، تصویر متن پاسخ ریاست محترم اتحادیه به آن همکار گرامی بدون هیچ گونه توضیحی در این جا قرار داده می‌شود تا همه‌ ناشران و کتابفروشان محترم، در جریان هرچه بیشتر این موضوع قرار گیرند:

قانونی بودن یا نبودن قیمت کتاب

حالا، این پاسخ باعث می شود وقتی مخاطبان کتاب با تغییر قیمت کتابی که پیش‌تر خریده اند مواجه شوند، تعجب نکنند و بدانند که این مسئله اقدامی قانونی است برای این که ناشران در شرایط بد اقتصادی نشر بتوانند به فعالیتشان ادامه دهند و بیش از این، شاهد رکود اقتصادی حاکم بر این بازار نباشند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
برای بالا بردن قیمت کتابها و سودجویی نویسندگان و ناشران، مطالب غیر مفید و تکراری به کتابها اضافه می کنند . برای صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست و مناسب سازی قیمت کتابها، بایستی در کنار بالا بردن کیفیت و تازگی مطالب، به سمت الکترونیکی کردن کتابها گام برداریم
آخرین اخبار