شرفشاهی گفت: اقداماتی از جمله اعطای کاغذ به ناشران مسکن‌های ضعیفی است که برای درمان بیماری‌های مزمن صنعت نشر استفاده می‌شود.

کامران شرفشاهی مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعطای دوباره کاغذ به ناشران و برقراری تعرفه‌های فرهنگی گفت: در چند سال اخیر مشکلات متعددی برای ناشران ایجاد شد. از این رو بعید می‌دانم اعطای کاغذ در شرایط فعلی بتواند پاسخگوی مشکلات ناشران باشد. قطعا این اقدامات مسکن‌های ضعیفی است که برای درمان بیماری‌های مزمنی که گریبان گیر صنعت نشر شده استفاده می‌شود. راه حل رفع مشکلات ناشران به اعطای سهمیه کاغذ منحصر نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: علاوه بر کاغذ در بخش‌های دیگری هم شاهد افزایش قیمت بودیم که روی کار ناشران تاثیر گذاشته است. از سوی دیگر کاغذی که دولت می‌خواهد در اختیار ناشران قرار دهد به قیمت آن در بازار سیاه نزدیک است. گمان نمی‌کنم اعطای کاغذ به ناشران گره چندانی از مشکلات باز کند. از سوی دیگر برای من و ناشران دیگری که سال گذشته کتابی منتشر نکردند، پیامک پرداخت مالیات آمده است.

مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به تعجب آور بودن دریافت پیامک مالیات در شرایط منتشر نکردن کتاب بیان کرد: دریافت پیامک مالیات برای ناشرانی که کتاب منتشر نکردند می‌تواند بی نظیر باشد. از سوی دیگر اتحادیه ناشران و کتابفروشان اعلام کرده است ناشران باید ۳۰۰ هزار تومان حق عضویت پرداخت کنند. این‌ها در شرایطی است که برخی ناشران اعلام ورشکستگی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۰
دلتون برای ناشران نسوزه. به بهانه گرونی کاغذ که (بیشتر انها دولتی تهیه میکنند) قیمت را هر سال سه تا چهار برابر میکنند باور نمیکنید به کتابهای نشر رشد بزنید ببینید قیمتها را چقدر بالاتر برده وقتی داخل بعضی از کتابهای ناشران را میبینید برروی قیمت گاغذ چسباندن و قیمت جدید نوشتن کتابی که قبلا با کاغذ قدیمی جاپ کردن به قیمت روز میفروشند پس دلتان نسوزد. بحال خودتان بسوزد ه مجبورید چند برابر قیمت پول بدهید