مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان از امروز تا جمعه به علت ورود گردوخاک از عراق و کویت، غبارآلود خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج اله شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با توجه به وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال غربی از امروز و تداوم آن تا جمعه (۱۹ شهریور) بر روی کشور‌های همسایه شمالی خلیج فارس (عراق و کویت) و پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در این مناطق، احتمال نفوذ گرد و غبار از این مناطق به سمت شمال خلیج فارس و سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان وجود دارد.

او افزود: در این مدت کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به مردم به‌ویژه کودکان، سالمندان و بیماران توصیه کرد که از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند و بر احتیاط در تردد‌های برون شهری و دریایی تاکید کرد.

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا

آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی از ساعات وزش باد و گاهی بادوگردوخاک و فردا در برخی از مناطق جنوبی مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ و در فراساحل تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


ارتفاع موج دریا در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ و از بامداد فردا در فراساحل ۱۵۰ سانتیمتر پیش‎بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۷ دقیقه بامداد، مداول ساعت ۰۹:۳۹، جزر دوم ساعت ۱۶:۱۷ و مد دوم ساعت ۲۲:۱۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.