رئیس بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن از سالم ترین نهادهای انقلاب اسلامی است که در طول مدت فعالیت خود هیچ کوتاهی نکرده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن در زمینه خدمت‌ در حوزه ساخت مسکن محرومان، کار ارزشمند و بزرگی انجام می‌دهد، گفت: با افتتاح حساب ۱۰۰ امام ساخت مسکن برای اقشار ضعیف و محروم جامعه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های بنیاد مسکن بوده‌ است.
 
او تصریح کرد: من امروز پیش‌ از ورود به این مراسم بر سر مزار شهدا و همچنین مزار تابش رئیس پیشین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور پیدا کردم و از این عزیزان برای ارائه خدمات مسئلت خواستم.
 
نیکزاد با بیان اینکه بنیاد مسکن در سال ۵۸ فعالیت خود را شروع و در ۲۱ فروردین‌ ماه فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: من بعد از فارغ‌التحصیلی فعالیت خود را از بنیاد مسکن آغاز کرده‌ام و از نزدیک شاهد فعالیت و زحمت‌های همکاران خود در بنیاد مسکن بوده‌ام.
 
رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه بنیاد مسکن با حداقل امکانات در سخت‌ترین شرایط بهترین خدمات را در مناطق محروم سیل‌زده و زلزله‌زده ارائه می‌دهد، افزود: ما باید در گردآوری این خاطرات بتوانیم اقدامات لازم را به نمایش بگذاریم و از همکاران خود درخواست می‌کنم که برای ضبط اطلاعات و تهیه کتاب به‌عنوان خاطرات اقدامات لازم را انجام دهند.
 
او با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کشور ایران یک نعمت است، تاکید کرد: بنیاد مسکن یک ریال هم هزینه جاری بر دوش دولت ندارد. همچنین این بنیاد تاکنون ساخت تمامی واحد‌های مسکن برای محرومان را از اعتبارات خود انجام داده‌ است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه در صورتی‌ که بنیاد مسکن حضور نداشت، باید دولت و نظام جمهوری اسلامی با چندین هزار ماشین‌آلات و نیروی انسانی و با هزینه‌های سنگین در موقع حوادث در شهر‌های مختلف و آسیب‌دیده حضور پیدا می‌کردند، افزود: در حال‌ حاضر بدون‌ آنکه دولت یک ریال هزینه و یا پرداخت کند، توسط بنیاد مسکن تمامی این اقدامات انجام می‌شود.
 
رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه این‌بار سنگین را بنیاد مسکن از دوش دولت برداشته‌است، افزود: بنیاد مسکن یک بدنه قوی در حوزه نیروی انسانی است که در بخش خدمت‌رسانی در حوزه ساخت مسکن، راه‌سازی و مسکن فعالیت می‌کند.
 
او با تاکید بر اینکه ما باید قدر داشته‌های خود را بدانیم، گفت: زمانی‌ که حادثه‌ای رخ می‌دهد، همواره بنیاد مسکن پای کار است و با تمام ظرفیت خود اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند.
 
نیکزاد با بیان اینکه در زمان بازسازی بنیاد مسکن رکورددار ساخت واحد‌های مسکونی بوده‌ است، افزود: بنیاد مسکن در تمامی زلزله‌ها از جمله آذربایجان شرقی و همچنین در زمان وقوع بسیاری از حوادث مردم تمامی مال و اموال خود را از دست‌داده بودند، پای کار آمد و اقدامات لازم را برای ساخت واحد‌های مسکونی متقاضیان انجام داد.
 
رئیس بنیاد مسکن تاکید کرد: بنیاد مسکن یادگار حضرت امام خمینی(ره) است و باید با تمام وجود از این یادگار استفاده کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه در حوزه سنددار کردن خانه‌های مردم هم بنیاد مسکن با عشق و علاقه فعالیت‌ها را انجام داده و ما در بازسازی و سنددار کردن و همچنین آواربرداری اقدامات مؤثری را انجام داده‎ایم، گفت: در حوزه سنددار کردن خانه‌ها هم همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی این فعالیت‌ها را انجام دادند و امروز می‌توانیم اعلام کنیم که مشکل سند واحد‌های مسکونی برطرف شده و هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

او با بیان اینکه این سازمان سالانه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها را برعهده دارد و تاکنون بیش‌ از نیمی از واحد‌های مسکونی در روستا‌های کشور نوسازی شده است، افزود: این اقدامات یک کار انقلابی به شمار می‌رود؛ چرا که در زلزله‌های بیش‌ از پنج ریشتر تنها خسارت‌های جزئی به این واحد‌ها وارد شده‌ است.

نیکزاد با بیان اینکه ما همچنان ساخت دویست هزار واحد مسکونی را ادامه خواهیم داد، افزود: در شهر‌های زیر صد هزار نفر ساخت واحد‌های مسکونی را آغاز خواهیم کرد.

او بیان کرد:  ۴تا ۵ هزار واحد مسکونی در شهر هشتگرد، به‌صورت نیمه تمام باقی‌مانده که ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که بتوانیم این واحد‌ها را تکمیل کنیم.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه بنیاد مسکن یک مسئولیتی بسیار سنگین دارد و باید تمامی مسئولان حواسشان در جملات خود باشد چرا که کوچک‌ترین جمله در حوزه مسئولیت باعث ایجاد موج خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن یکی از سالم‌ترین نهاد‌های انقلاب اسلامی است، چرا که گردش مالی ساخت این دویست هزار واحد مسکونی بسیار بالاست و اگر کوچک‌ترین کوتاهی در این بخش صورت می‌گرفت، برای تمامی این بخش‌ها مسئولیت داشت.
 
نیکزاد در پایان تصریح کرد: اما در حال‌حاضر شاهد آن هستیم که هیچ کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است، بنابراین ما یکی از سالم‌ترین نهاد‌های انقلاب اسلامی هستیم و شورای مرکزی بر عملکرد رئیس بنیاد مسکن نظارت می‌کند و این بسیار برای ما مهم است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار