دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پنجمین اوج گیری کرونا برای کاهش حجم مراجعات مردمی به مراکز منتخب با مداخله معاونت درمان ۲۲۰ آزمایشگاه برای آزمایش سریع کرونا وارد عرصه شدند که کمک بزرگی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی خوشگفتار دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پنجمین اوج گیری کرونا برای کاهش حجم مراجعات مردمی به مراکز منتخب با مداخله معاونت درمان ۲۲۰ آزمایشگاه برای آزمایش سریع کرونا وارد عرصه شدند که کمک بزرگی بود. ۱۷ آزمایشگاه بخش خصوصی هم تست پی. سی. آر را انجام می‌دادند علاوه براین به منظور کاهش ازدحام در مراکز منتخب در بدو ورود تریاژ دقیقی انجام می‌شود تا مردم معطل نشوند و تریاژ سه گانه بخشی از ازدحام مردم را کاهش داد.


او افزود: در پنجمین اوجگیری کرونا برخلاف تصور ما مبنی بر این که داده‌های لازم آموزشی در اختیار مردم قرار گرفته است تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه ۱۹۱ افزایش قابل توجهی یافت و تعداد تماس‌های تلفنی سامانه ۱۹۱ به حدی بالا بود که گاهی تا ۱۲۰ نفر و به مدت زمان ۲۰ دقیقه پشت خط می‌ماندند.

دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حضور مردم در مراکز منتخب با علت‌های مختلف بود که برخی از آن‌ها به دلیل تصور نادرست مردم در خصوص ضرورت انجام آزمایش قبل از واکسیناسیون بود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.