کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیراستاندارد در چهارمحال و بختیاری فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم علیرضایی، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیراستاندارد در استان فعال شد.

او افزود: تجربه ساخت واحد‌های مسکن مهر و لزوم طراحی فنی و اصولی در واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، موجب شد تا برای اجرای این طرح، با رویکرد رعایت استاندارد‌های لازم بر اساس شیوه نامه، کمیته معماری تشکیل و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی بر اساس ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


علیرضایی با اشاره به ترکیب اعضای این کمیته، اضافه کرد: در کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، از اساتید دانشگاه با تخصص معماری و شهرسازی، کارشناسان فنی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی و کارشناسان شهرسازی و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استفاده شده است.

او ادامه داد: طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده، پس از بررسی و تصویب در این کمیته جهت دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود.

علیرضایی به وضعیت طرح اقدام ملی در شهرکرد نیز اشاره کرد و افزود: ازسه هزار واحد پیش بینی شده برای مرکز استان، ۱۲۲۴ واحد در محله ۳۴ منظریه را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ منظریه را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان کارگزاران طرح، در دست اجرا دارند.

او همچنین در مورد گلایه برخی متقاضیان در خصوص برداشت نشدن وجه اولیه و بلاتکلیفی ثبت نام آن‌ها گفت: هزار و ۶۱۲ واحد در محله ۳۴ منظریه مربوط به این متقاضیان است؛ که به دلیل انصراف یکی از کارگزاران ساخت واحدها، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به آگهی فراخوان جذب پیمانکار اقدام نموده و در حال طی مراحل نهایی انتخاب شرکت‌های معتبر پیمانکاری هستیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار