دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر اصفهان و حومه گفت: مجلس شورای اسلامی نرخ گاز کارخانجات آجر را بر اساس ۱۰ درصد نرخ گاز مصرف خوراک پتروشیمی تصویب کرده است.

غلامرضا آتشین دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر اصفهان و حومه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۰ نرخ هر متر مکعب گاز کارخانجات آجر اصفهان و حومه، از ۱۲۰ تومان به ۲۵۲ تومان، افزایش پیدا کرد.

وی افزود: همچنین در اردیبهشت ماه، این نرخ به صورت نسبی افزایش یافت و در حال حاضر شاهد افزایش بیشتری هستیم که همین امر برای ما یک مقدار مشکل ساز شده است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر اصفهان و حومه به نتیجه صحبت با نمایندگان مجلس، استانداری، شرکت گاز و اتاق بازرگانی در این خصوص اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی، نرخ گاز کارخانجات آجر را بر اساس ۱۰ درصد نرخ گاز مصرف خوراک پتروشیمی، تصویب کرده است.

آتشین ادامه داد: با توجه به اینکه صادرات محصولات پتروشیمی بر اساس بالا و پایین شدن قیمت ارز و دلار است، در نتیجه نرخ مصرف گاز کارخانجات آجر نیز، افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: یک گاز، برای مصرف خوراک، یعنی مصرف برای سیستم‌های گرمایشی و ...، همچنین گاز دیگری به عنوان سوخت، یعنی برای تولید صنعت، به پتروشیمی، داده شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آجر اصفهان و حومه به مشکل آنالیز هزینه هایشان، قیمت دهی و نوسان قیمت در هر ماه، اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بورس، و بورسی نبودن آجر، توان کنار آمدن با افزایش نرخ گاز را نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ما در گذشته توان تولید، قیمت‌گذاری و عرضه به بازار را داشتیم، اما در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم، تولید کننده هر ماه باید قیمت‌جدید بدهد که این خود سردرگمی مصرف‌کننده را به همراه خواهد داشت.

آتشین بیان کرد: پس از پرداخت نرخ گاز مصرفی که در پایان هر ماه از طرف شرکت گاز صادر می‌شود، مجدد مبلغ دیگر را برای همان ماه، با توجه به افزایش نرخ گاز پتروشیمی به آن اضافه می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر اصفهان و حومه گفت: بعد از اینکه کارخانجات آجر، قبض‌گاز هر ماهشان را پرداخت می‌کنند، اما مجدد شرکت گاز به دلیل افزایش نرخ ارز، مبلغ اضافه‌ای را به فیش دیگر می‌افزایند و با توجه به اینکه ما در ماه، تولید را به بازار عرضه کرده‌ایم، دیگر به هیچ عنوان نمی‌توان از مشتری درخواست پرداخت اضافه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متعجبم از اینکه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، برای حل این مشکل هیچ دخالتی نداشته است، اما چنانچه تولید کننده تصمیم به افزایش نرخ تولید بگیرد، سازمان حمایت و بازرسی معترض می‌شوند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.