کاخ سفید از کنگره آمریکا درخواست کرد تا بودجه‌ای به ارزش ۶ و نیم میلیارد دلار را برای اسکان شهروندان افغانستان در نظر بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فوربز در گزارشی اعلام کرد دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» از کنگره این کشور خواست تا بودجه‌ای بالغ بر چند میلیارد دلار را برای بلایای طبیعی و اسکان شهروندان افغانستان اختصاص دهد.

سرپرست دفتر مدیریت و بودجه آمریکا در نامه‌ای که در وبلاگ خود برای کنگره آمریکا نوشت از اعضای این نهاد خواست تا اجازه دهند پس از آخرین روز ماه سپتامبر (مهر) نیز آزادی عمل در تصویب بودجه‌های بحرانی امکان‌پذیر شود.

او در بخشی دیگر نوشت: «کنگره آمریکا علاوه‌بر تامین بودجه عمومی در صورت بحران شدید، باید بودجه ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری نیز برای اسکان شهروندانی از افغانستان که به نیرو‌های آمریکایی کمک کردند و اکنون از این کشور خارج شدند، در نظر بگیرد.»

یک مقام دولت آمریکا نیز در این باره توضیح داد: «حدود ۲ و نیم میلیارد دلار برای پایگاه‌هایی در نظر گرفته می‌شود که افغانستانی‌ها در آن معاینه شوند، ۱.۳ میلیارد دلار برای اسکان مجدد آن‌ها و ۱.۷ میلیارد دلار برای خدمات به پناهندگان؛ ۱۹۳ میلیون دلار نیز برای تسریع روند درخواست وضعیت اقامت دائم آن‌ها در نظر گرفته شده است.»

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد.

پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

ساعاتی پیش «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به تعیین دولت از سوی گروه طالبان در افغانستان، گفت که آمریکا در به رسمیت شناختن دولت معرفی شده از سوی طالبان شتابزدگی نخواهد داشت. او افزود: «کشور‌های جهان پیش از آنکه هر تصمیمی بگیرند، به عملکرد گروه طالبان و نحوه برخورد این گروه با بحران و مسائل حقوق بشری توجه خواهند کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار