سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تعیین دولت از سوی گروه طالبان اعلام کرد که آمریکا عجله‌ای برای به رسمیت شناختن این دولت ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در اظهاراتی که امروز (سه‌شنبه) در واکنش به تعیین دولت از سوی گروه طالبان در افغانستان بیان کرد، گفت که آمریکا در به رسمیت شناختن دولت معرفی شده از سوی طالبان شتابزدگی نخواهد داشت.

در این سخنان که پیش از سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، به نیویورک و نیوجرسی برای صحبت درباره طوفان آیدا و خسارت‌های آن انجام شد، جن ساکی بار دیگر اعلام کرد: «رئیس جمهور بایدن روزانه از سوی تیم امنیت ملی خود، در جریان وضعیت امنیتی افغانستان قرار می‌گیرد.»

این مقام کاخ سفید در ادامه افزود: «کشور‌های جهان پیش از آنکه هر تصمیمی بگیرند، به عملکرد گروه طالبان و نحوه برخورد این گروه با بحران و مسائل حقوق بشری توجه خواهند کرد.»

جن ساکی در انتها اعلام کرد که بایدن در حال کار بر روی سخنرانی خود در تاریخ ۱۱ سپتامبر برای بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر است، اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

پیش از این «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، که اکنون در دوحه، قطر به سر می‌برد، اعلام کرده بود که آمریکا قصد دارد پرواز‌هایی از فرودگاه کابل را برای خروج افراد در نظر بگیرد.

این مقام ارشد آمریکا با توجه به آن که گروه طالبان متعهد شده تا به افراد دارای پاسپورت اجازه خروج بدهد، گفت: «وزیرخارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: «در تلاشیم تا پرواز‌های بیشتری برای تخلیه افراد از افغانستان انجام دهیم. ما شبانه روزی با گروه‌های مختلف و اعضای کنگره آمریکا کار می‌کنیم و به آن‌ها تمام اطلاعاتی را می‌رسانیم که برای اطمینان از خروج تمام آمریکایی‌ها نیاز است.»

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار