مدیر جهادکشاورزی ملکان گفت: برداشت انگور از باغات شهرستان آغاز شده و کشاورزان ملکانی در بیش از ۱۰ هزار هکتار از باغات مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یوسف جعفری مدیر جهادکشاورزی ملکان گفت:در سال‌های گذشته حدود ۲۵۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های شهرستان برداشت می‌شد که متاسفانه امسال به دلیل سرمازدگی بهاره و تنش‌های آبی، پیش بینی می‌شود این میزان به یک سوم کاهش یافته و به حدود ۸۰ هزار تن برسد.

او افزود: شهرستان ملکان قطب تولید انگور در کشور محسوب می‌شود و مقام نخست استان و سوم کشوری را در تولید انگور دارد.

او با بیان اینکه ۱۰ درصد از محصول بدست آمده بصورت تازه خوری مصرف و بقیه بصورت کشمش کالیفرنی و تیزابی تبدیل می‌شود، افزود: کشمش به دست آمده در بیش از ۲۰ واحد فرآوری در این شهرستان بسته بندی و به کشور‌های مختلف عربی، اروپایی و آفریقایی صادر می‌شود.

 مدیر جهادکشاورزی ملکان بیان کرد: کشور‌های امارات، عربستان، کویت، مصر، الجزایر، مجارستان، لیتوانی، انگلستان، اوکراین و روسیه خریدار واحد‌های فرآوری انگور ملکان هستند.

جعفری شغل بیشتر جمعیت شهری و روستایی ملکان را تاکداری عنوان کرد و افزود: اقتصاد این شهرستان برپایه درآمد انگور بوده و بیش از ۶۰ درصد اهالی منطقه از راه تاکداری امرار معاش می‌کنند.

 اوافزود: کار برداشت انگور در شهرستان ملکان همه ساله از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه می‌یابد، اما امسال بخاطر پایین بودن محصول پیش بینی می‌شود زودتر از موعد مقرر پایان یابد.

او بیان کرد: همه ساله در فصل برداشت انگور علاوه بر کارگران بومی، کارگران غیربومی از شهر‌های همجوار آذربایجان شرقی و غربی و حتی کردستان به این شهرستان برای کار در باعات انگور حصور پیدا می‌کنند.

شهرستان ملکان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی واقع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهادکشاورزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار