رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: ثبت‌نام برای واکسیناسیون کرونا متولدین ۱۳۵۵ نیز در همدان فعال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خیراندیش رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت :امکان نام نویسی و فراخوان انجام واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی ۴۵ سال به بالا (متولدین ۵۵ و قبل از آن) از طریق سامانه ثبت نامی وزارت بهداشت برای این استان نیز فراهم شده است.

او افزود: پیش از این سامانه برای متولدین ۱۳۵۳ و قبل از آن فعال بود و متولدین سال ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ از طریق تماس تلفنی فراخوان می‌شدند که این امکان برای متولدین این سال‌ها نیز هم اینک فراهم شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهار داشت: متولدین سال‌های ۵۴ و ۵۵ نیز از این پس برای تزریق واکسن کرونا باید در سامانه http://salamat.gov.ir ثبت نام کرده و منتظر دریافت پیامک نوبت شامل زمان و مکان مراجعه بمانند و از مراجعه بدون نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری کنند.

خیراندیش در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برای روستاییان متولد ۱۳۶۰ و قبل از آن انجام می‌شود، گفت: بهورزان فعال در خانه‌های بهداشت روستایی با توجه به داشتن اطلاعات افراد ساکن در منطقه و براساس اطلاعات افراد در سامانه «سیب» اقدام به فراخوان حضوری و تلفنی روستاییان واجد شرایط برای دریافت واکسن می‌کنند.

او  افزود: همچنین تیم‌های بهداشتی با هماهنگی بهورزان در روستا حاضر شده و کار واکسیناسیون افراد براساس اولویت‌های انجام شده را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان، علت پایین بودن آمار واکسیناسیون در مناطق روستایی را بی اطلاعی افراد از اولویت‌ها و فراخوان‌های سنی اعلام شده و همچنین زمان کار (برداشت محصول) کشاورزان عنوان کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.