زنگنه گفت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان فراهم است و ما با نهایت همکاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی و امکان‌سنجی طرح ساخت مجتمع پتروشیمی ایرانشهر اظهارداشت: سیستان و بلوچستان مزیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار و بکری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد و انتخاب این استان به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری با توجه به وجود بندر شهید بهشتی چابهار و هم مرز بودن با ۲ کشور افغانستان و پاکستان بسیار هوشمندانه است.

وی بیان کرد: همه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان فراهم است به جز مساله آب که مشابه اکثر مناطق کشور با توجه به خشکسالی‌های پی در پی محدودیت منابع آبی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان به پروژه انتقال آب دریای عمان اشاره کرد و افزود: برای برون رفت از این بحران راهکار‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی شده و برای تأمین پایدار آب به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی پروژه انتقال آب دریا با جدیت باید پیگیری و اجرایی شود.

وی با بیان فعالیت‌های مثبت پنجره واحد سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری از جمله کارخانجات طلا و مس، پروژه پرورش میگو، پروژه کاشت میوه‌های گرمسیری و ساخت پایانه صادراتی از جمله پروژه‌هایی هستند که با حمایت مجموعه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این استان اجرایی شدند.

در پایان این نشست باتوجه به نظر موافق کارگروه برای اجرای این طرح مقرر شد سرمایه‌گذار پروژه ساخت مجتمع پتروشیمی ایرانشهر پس از جانمایی و تکمیل مطالعات زیست محیطی و اخذ استعلامات مربوطه برای تامین آب مصرفی پروژه، با شرکت آب و فاضلاب در مورد تصفیه پساب فاضلاب شهر ایرانشهر مشارکت کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار