حرف‌های ضد و نقیض مسئولان وزارت علوم و وزارت بهداشت درباره نوع بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر جامعه دانشجویی را بر سر دو راهی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ناگهانی ویروس کرونا از اسفند ۹۸ تمامی دانشگاه‌های جهان آموزش مجازی را پیش گرفتند و آموزش‌های حضوری را تعطیل کردند؛ چرا که سلامت دانشجویان اولویت مهم وزارتخانه‌های کشور بود.

با وجود اینکه ۳ ترم از آموزش‌های مجازی می‌گذرد و به گفته مسئولان کشور زیرساخت‌های این نوع آموزش‌ها تقویت شده است، اما آموزش‌های حضوری همچنان طرفداران خود را دارد.

مسئولان وزارت خانه‌های علوم و بهداشت طی گفته‌های اخیر خود تاکید کرده اند که شرط اصلی حضوری شدن دانشگاه‌ها تزریق دو دز واکسن است و بدون انجام این امر بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

اما ضد و نقیض‌هایی در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها یا ادامه پیدا کردن روند آموزش‌های مجازی در میان حرف‌های مسئولان وزارت علوم و بهداشت وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها تصمیم مناسبی در این زمینه اتخاذ نکرده اند و به همین ترتیب با گفته‌های خود جامعه دانشگاهی را بر سر دو راهی بازگشایی حضوری یا ادامه یافتن آموزش‌های مجازی قرار داده اند.

لزوم برگزاری آموزش‌های ترکیبی دانشگاه‌ها از مهر

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی مصاحبه اخیر خود با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد: آموزش‌های مجازی را دیگر قبول نداریم و دانشگاه‌ها بایستی از مهر ۱۴۰۰ به صورت ترکیبی و با ظرفیت محدود دانشجو بازگشایی شوند، یعنی نیمی از آموزش‌ها باید حضوری و نیمی دیگر مجازی باشد.

این موضوع در حالی است که هنوز جمعیت کثیری از دانشجویان کشور واکسینه نشده اند و اگر دانشگاه‌ها باز شوند و آموزش‌های حضوری همانند سابق ادامه پیدا کنند در این دوران همه گیری بیماری کرونا دیگر معلوم نیست که چه اتفاقی بر سر محصلان این مرز و بوم می‌افتد و آمار مبتلایان و فوتی‌ها چند هزار برابر خواهد شد!

آموزش‌ها در مهر همچنان مجازی است

اما در مقابل، معاون آموزشی وزیر علوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان تا مهرماه کامل نمی‌شود و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش‌ها حضوری نیست.

خاکی صدیق گفت: بنابراین برنامه‌هایی که قبل از پیک پنجم کرونا مبنی بر بازگشایی کلاس‌های دانشگاه‌ها برای ورودی ۹۸ به قبل اعلام شده بود، فعلاً منتفی است و آموزش‌ها را نمی‌توانیم به صورت حضوری انجام دهیم.

گفتنی است؛ پیش از این مقرر بود؛ کلاس‌های دانشگاه‌ها برای دانشجویان ورودی ۹۸ به قبل به دلیل تکمیل مقطع تحصیلی، پایان نامه و رساله حضوری می‌شود.

هم اکنون دز اول تزریق واکسن به تمامی اعضای هیئت علمی، استادان و کارکنان دانشگاهی کشور به پایان رسیده است و دز دوم واکسیناسیون هم طی چند روز آتی آغاز می‌شود، اما برخی دانشگاه‌های کشور مدعی هستند که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنوز اطلاعیه‌ای بر مبنای واکسیناسیون دانشجویان به دانشگاه‌ها اعلام نکرده است و آن‌ها همچنان منتظر این خبر هستند تا بتوانند واکسیناسیون دانشجویان را هم تمام کنند.

حرف های ضد و نقیض مسئولان در خصوص بازگشایی دانشگاه ها دانشجویان را بر سر دو راهی قرار داد/ آموزش ها از مهر حضوری می شوند یا مجازی؟

تزریق دو دز واکسن شرط لازم برای ورود به کلاس هاست

شعله خداداد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، ظهار کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ای از نهاد‌های ذی ربط در خصوص واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به دست ما نرسیده است.

او افزود: طبق خبر‌های ارسال شده از همکارانمان در دانشگاه‌های دیگر متوجه شدیم که قرار بود واکسیناسیون تمامی دانشجویان کشور از اوخر شهریورماه به ترتیب مقاطع تحصیلی برای دکتری، ارشد، کارشناسی و کاردانی آغاز شود.

خداداد تصریح کرد: در حال حاضر خبر‌هایی به گوشمان می‌رسد که واکسیناسیون گروه‌های صنفی به علت کمبود واکسن متوقف شده است، اما با این وجود لیست تمامی دانشجویان دانشگاه را به وزارت علوم و وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده ایم تا تزریق واکسن برای آن‌ها به خوبی انجام شود و تاکنون زمان دقیقی در این زمینه به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام نشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: دز اول واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اواسط مرداد ۱۴۰۰ انجام شده است، اما مابقی دانشجویان هنوز واکسینه نشده اند و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم تزریق دز دوم واکسن کرونای دانشجویان خوابگاهی را هم همانند گذشته در داخل دانشگاه انجام دهیم.

چند روز پیش معاونت دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرد که طبق اطلاعیه‌ای از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اعلام شد که واکسیناسیون دانشجویان را که به تازگی آغاز کرده بودیم متوقف کنیم و آن را در روز‌های آتی انجام دهیم.

حرف های ضد و نقیض مسئولان در خصوص بازگشایی دانشگاه ها دانشجویان را بر سر دو راهی قرار داد/ آموزش ها از مهر حضوری می شوند یا مجازی؟

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران متوقف شد

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران اظهار کرد: تمامی دانشجویان دکتری وخوابگاهی دانشگاه تهران واکسینه شده اند.

او افزود: وزارت بهداشت و وزارت علوم لیست کلان تمامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور را از سمت دانشگاه‌ها دریافت کردند تا به اینصورت واکسیناسیون دانشجویان را با اولویت و نوبت دهی شروع کنند و تا پایان این هفته یا حداکثر هفته آینده تزریق واکسن به دانشجویان ارشد و کارشناسی آغاز خواهد شد.

حبیبا با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران در سراسر کشور در محل زندگی شان انجام می‌شود، تاکید کرد: از آن جایی که در حال حاضر واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران انجام شده است؛ بنابراین طبق هماهنگی‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی کارشناسی و ارشد و دکتری در نزدیکی منزلشان انجام می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: واکسیناسیون دانشجویان را آغاز کرده بودیم، اما یک اطلاعیه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا به دستمان رسید تا واکسیناسیون را فعلا متوقف کنیم و آن را تا حداکثر هفته آینده اجرایی کنیم.

علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان درباره جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود، واکسیناسیون اساتید و دانشجویان از شهریور ماه آغاز شده است و در حال حاضر تقریبا دو سوم دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی واکسن دریافت کردند. امیدواریم واکسیناسیون دانشجویان و اساتید تا پایان مهرماه به اتمام برسد.
او افزود: تمامی امتحانات ترم جاری دانشگاه علوم پزشکی حضوری برگزار خواهد شد و کلاس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز حضوری خواهد بود.

حقدوست گفت: شروع کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود مجازی است، اما کلاس‌های عملی و رفع اشکال این دانشجویان به صورت حضوری خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان بیان کرد: اگر دانشجویی بیماری زمینه‌ای داشت بدون درج در سنوات می‌تواند از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

مسئولان تکلیف نوع آموزش های دانشگاهی از مهر را مشخص کنند

با توجه به اینکه هنوز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم و بخشی از دانشجویان وزارت بهداشت آغاز نشده و زمان هم به صورت دقیق مشخص نیست، اما وزارت بهداشت در مهر نوع آموزش‌ها را بر مبنای ترکیبی و وزارت علوم بر مبنای مجازی تاکید کرده است؛ چرا که شرط اصلی حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها تزریق دو ذز واکسن است و بدون آن بازگشایی حضوری امکان پذیر نخواهد بود.

حرف های ضد و نقیض مسئولان در خصوص بازگشایی دانشگاه ها دانشجویان را بر سر دو راهی قرار داد/ آموزش ها از مهر حضوری می شوند یا مجازی؟

بنابراین سخنان مطرح شده از سوی مسئولان وزارت علوم و بهداشت در خصوص چگونگی نوع آموزش دانشجویان در مهر همچنان ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که جامعه دانشجویی را بر سر دو راهی گذاشته و تکلیفشان را هنوز مشخص نکرده است، چزا که وزارت علوم روی آموزش های مجازی و وزارت بهداشت روی آموزش های ترکیبی یا حضوری تاکید دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود تا این دو وزارت خانه در ابتدا تصمیم اصلی را در این زمینه اتخاذ کنند و سپس دانشجویان را در جریان تصمیم نهایی قرار دهند تا این بی نظمی‌ها هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
لطفلا دانشگاه هارابازنکنید
Iran (Islamic Republic of)
تقی پور
۱۴:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خواهشاً شرایط دانشجویان خوابگاهی رو درنظر بگیرید الان قیمت آژانس ها ده برابر شده و خیلی ها اصلاً جابجا نمی کنند، محل تحصیل من 1000 کیلومتر فاصله داره باهام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مسئولین تکلیفشون با خودشون مشخص نیست که یه کم هماهنگ حرف بزنند و عمل کنند .....حالا با این همه ناهماهنگی می خوان برای بچه ها ی عزیز ما تصمیم بگیرند ... مگر ما بچه ی ابتدایی را می تونیم با امکانات کم ، مدرسه بفرستیم که هنوز واکسن نزدن ...چرا فقط در مورد واکسن پرسنل اموزشی صحبت می کنین ولی اصلا به فکر دانش اموزان مخصوصا ابتدایی نیستین ...
البته این همه اصرار شما برا ی بازگشایی مدارس فقط به خاطر مدارس غیر انتفاعی یعنی بانک های خصوصی بعضی از افراد می باشد دقیقا مثل سال قبل ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من نمی دانم مسوولان تا یک اتفاقی می افتد دور بر میدارند ، دادا از جناب رییسی یاد بکیرید از افعال ماضی دیکر استفاده کنید همین یک جمله برای شما بس کارها را انجام بده بعد حرفش را بزن که شد یا نشد همی پوز همش قیافه چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ای خدا لعنتتون کنه، روزی داره 500 تا 600 نفر کشته میشه بعد میخوای با جون دانشجو ها بازی کنید
بدبخت تر از دانشجو ها کسی را گیر نیاوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
تا آنجا که من تجربه کردم و دانشگاهی بودم،آموزش حضوری یعنی 10 صفحه جزوه از یک کتاب 300 صفحه ای.اما در آموزش مجازی،دانشجو باید همه مطالب کتاب را خوانده و یاد بگیرد.در ضمن مسئولین ما باید دنبال کاهش ازدحام های جمعی و جمعیتی باشدو تجمعات را حذف کند نه اینکه عده ای جوان دسته گل مردم را در یک فضای سربسته در کنار هم قرار دهیم.چرا بعضی مسئولیم ما متاسفانه قدرت تصمیم گیری قاطع ندارن و تصمیم گیری را به نهادهای دیگر ارجاع میدن.یکبار برای همیشه تکلیف دانشگاه و مدرسه را روشن کنید.بگید حضوری به این دلایل.یا بگین مجازی بخاطر این دلایل.یا بگید ترکیبی بخاطر این دلایل.همینه که اوضاع امروز ما شلغم در بلغور شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقاً آموزش مجازی خیلی خوبه.
۱- از لحاظ هزینه در این ایام کرونایی که همه مریض دارن و شرایط اقتصادی بد است، خیلی خوبه که آموزش مجازی شده و به نفع اقتصاد خانواده هست.
۲- از لحاظ درس خوندن هم، دانش آموزان و دانشجویان در کنار خانواده هستند و لااقل پدر و مادر می فهمند که بچه چی داره میخونه.
۳- استاد، تمام وقتِ کلاس رو صرف یاد دادن میکنه و از گفتن حرف های بیخود که در کلاس های حضوری گفته میشه، دوری میکنه. چون میدونه خانواده ها هم ممکنه تدریس استاد رو گوش کنن. ضمن اینکه استاد میدونه تدریسش هم ضبط میشه.
۴-چون کلاس ها ضبط میشه، امکان بازبینی مجدد جهت تکرار فرایند یادگیری برای دانشجویان خیلی خوبه.
۵-در آموزش مجازی، یادگیری دانشجویان خیلی بهتر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
یادگیری دانشجویان که به فنا رفته.من دانشگاه تهرانی با حداقل مطالعه این ترم الف شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حضوری شدن دانشگاه‌ها مساوی قتل عام دانشجویان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
داداش حلال کن منفی دادم دستم خورد
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۳:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دانشگاه نباید حضوریه بشه تا ۸۰ درصد جمعیت واکسینه نشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
دانشگاه ها نباید باز بشوند . دانشجویی از یک شهری به شهر دیگه که بره تو محیط خابگاه هست باید ماسک بزنه اگر مریض بشود از خانواده دور است . قبل از کرونا وضعیت خابگاه ها اصلا خوب نبود یعنی الان اینقدر خوب شده که تهویه مناسب داره؟ اینقدر خابگاه هست که برای همه ی دانشجویان بشود . بنظر من نباید حضوری بشود حداقل برای اونایی حضوری بشود که داخل استان خودشون درس میخونن که نخواهند خابگاه بگیرن .

اگر کسی بخواهد درس بخواند برایش حضوری ومجازی فرقی نمیکنه با مجازی هم میشه درس خوند اگر کسی بخواهد تقلبی کند حضوری ومحازی براش فرقی نمیکگه با حضوری هم میتونه تقلبی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۹:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شما مجازی بهت خیلی چسبیده انگار.بسسسسه دیگه یه کمم درس بخونین.من خودم شاهد ضربه خوردن دانش آموزانی درسخون بوسیله آموزش مجازی بودم.فقط کسایی طرفدار مجازی آمد که نمی‌خوان درست درس بخونن.تقلب کردن با مجازی خیلی خیلی زیاد شده.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۰:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آقا نمایشگاه تهران چرا باز شد ؟؟؟ چراااا ؟؟؟ جون مردم رو دارن به پول میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
فعلا یک درصد دانشجویان واکسینه نشدن چطور میخواهید دانشگاهها رو باز کنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۰۰:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
واقعا خنده داره یکیشون نظرش حضوریه اون یکی مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام،دختر من با واکسن هم کرونای سختی گرفت،لطفا تا واکسیناسیون کامل، مدارس و دانشگاه‌ها را حضوری نکنید
United States of America
بیگ
۲۲:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
واقعا متاسفم
دیگه این تازه به دوران رسیده های از خود راضی تا دک پزشونا با منم منم های بی مغز پر کنند کلی خانواده باید داغدار بشود داغ میفهمید داغ
مسئولی که داغ ندیده در ابن کرونا اصلا نباید حرف بزنه!
واکسنی که ملت زدند نتیجشا به چشم دیدیم
آی هوار ملت واکسن زدید انگار نزدید
از من گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
واکسن نمیزنم،به هیچ عنوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۹:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه مدتهاست که دانشگاه و دانشجو ارزش خود را از دست داده است. درصد بسیار بالایی از دانشجو نماها واقعا لایق دانشگاه و دانشجو بودن ندارند. این نوع افراد تا چندسال قبل حتی نمیتونستند دانشگاه آزاد قبول بشند. یک دانشجوی واقعی از دانشگاه محازی نفرت دارد، ولی اکنون که داشتم نظرها را میخوندم با خودم گفتم بیسوادی ی مسئولین داره به تمام کشور ارث میرسه. البته نگران نباشید، چون در پایان، مستقل از اینکه لایق دانشگاه باشید یا نباشید، قراره کار به کسانی برسه که سهمیه دار هستند. کارهای زیادی و بی کلاس هم برای مابقیست
Iran (Islamic Republic of)
..........
۱۳:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
کلاس مجازی میتونه کاملا مفیدتر از حضوری باشه برای فردی که طالب درس هست
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۹:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
کسانی که با حضوری شدن موافق نیستن صرفا به خاطر امتحانات هس چون مجازی به راحتی میشه تقلب کرد امیدوارم زودتر حضوری بشه وگرنه اگر بخواد با این روند پیش بره جامعه بی سوادی پیش رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جامعه بقول شما بیسواد بهتر از جامه در گور رفته نیست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چی شد
تا ته تابستون با برکت همه میخواستن بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
همه دانشجویان و اساتید یک صدا فقط حضوری و مبارزه جدی و سخت با مجازی
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۷:۵۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
خواهش میکنم دانشگاه بازگشایی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام مگه نمیگن حتی باتزریق دودزواکسن بایدماسک وفاصله گذاری رعایت شودمگه نبایدفاصله بین تزریق دوواکسن باشه که حداقل برای بعضی ازواکسنها ۲ماه وبرای بعضی واکسنها یکماه چطورتادوهفته که اگربخواهیم خوب برندازکنیم یک به صدهزارازدانشجوهاواکسن زده انداینکارباعقل جوردرنمیاید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۷:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
با وجود تقییر دولت نه تنها این تناقض گویی ها تموم نشد بلکه بشدت هم افزایش نمیتوان درک کردن مسئولان باهوش ما با کدام استدلال میخواهند همچنین ریسکی بکنند البته که تو ایران جان انسان ها یعنی کشک
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
خواهشا مجازی ادامه بدید. شرایط خطرناکه.
Iran (Islamic Republic of)
Mahdyar
۱۶:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
کل دنیا دو سال مجازی گذروندن هیچی از کسی کم نشد یه سال دیگه هم روش عیبی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۶:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تا بقیه مردم رو هم نفرستند به دیار باقی؛ دست بردار نيستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
حتی اگر دانشجویان دو دوز واکسن دریافت کنند حضور انها در اتاقهای کوچک و متراکم خوابگاه خطرناک است مگر اینکه در تمام مدت حضور در خوابگاه در بیداری و خواب همه ماسک بزنند!!!!
India
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
باز شدن مدارس و دانشگاه ها شاید وقتی دیگر ... موقعی که بالای 80% جامعه واکسینه شدن اونوقت مدارس و دانشگاه ها رو باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام اصلا بااین وضعیت باز گشایی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۱۵:۴۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مهر ۱۴۰۰ بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها
Iran (Islamic Republic of)
F.E
۱۵:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اگر همه رو‌حضوری کنید جمعیت کثیری از دانشجوها ترک‌تحصیل میکنند وعلاقه به ادامه تحصیل ندارند چون مجازی این مزیت رو داشت که در هر موقعیت مکانی میشد درس خوند وامتحان داد هزینه های رفت وبرگشت دانشگاه واوقات تلف شده به علت نبود استاد همه از معایب حضوری هست در ضمن استاد با پایش مرتب دانشجو این امکان رو داشت که نمره مناسبی براش بزاره دیدار انلاین نمیتونست خطا واشتباه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مسوولان ضد و نفیض نمیگن شما خوب گوش ندادی چرا میخوای مردم رو نا امید کنی . فقط منافقان از این کار خوشحال میشن و سود میبرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تنها فشار مافیای لوازم التحریر هست که با این تبلیغات قصد دارن مشتری جذب کنن مردم رو ببرن بازار خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
محل انجام واکسیناسیون دانشجویان کجاست؟ شهر محل زندگی یا دانشگاهشون؟ اگر دانشگاه باشه، سفر دانشجویان به شهر دانشگاهی موجب ابتلاشون میشه. امیدوارم فکری کنند تا واکسیناسیون دانشجویان در شهر محل زندگیشون انجام بشه، مثل دانشگاه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
فقط حضوری درود به وزارت بهداشت و علوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
باشه
Netherlands
ناشناسم
۱۲:۰۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
بچه بیا پایین سرمون دردگرفت بابا
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۵:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چه کاریه بخوان کلاسها رو حضوری برگزار کنن وقتی همیشه خطر کرونا وجود داره؟ حد اقل یکروزی هم خواستن حضوری کنن حضور در دانشگاه اجباری و الزامی نباشه و همچنان تدریس مجازی برقرار باشه. خیلی کار پیچیده اییه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا برای واکسیناسیون، دانشجویان باید از شهر محل زندگی به دانشگاه بروند؟ این سفر خودش موجب ابتلاست. مگه نمیشه طبق سامانه، واکسینایون دانشجویان در شهر خودشان انجام بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۵:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
با توجه به روند واکسیناسیون در کشور و با توجه به اینکه نیمه اول مهر تقریبا تعطیل هست بهتره بازگشایی دانشگاه ها موکول شود به نیمه دوم مهر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
نیمه دوم مهر هم اشتباه است وقتی روزانه بالای 600 نفر فوت میکنند با این تصمیمها آن را به هزار میرسانند
Netherlands
ناشناسم
۱۲:۰۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
تموم شد؟خیلی تاثیرگذار بود
Pakistan
حسین
۱۵:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
چی پشت پرده هست که وزیر بهداشت سوزنش گیر کرده رو باز کردن دانشگاه ها؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
با جون نسل جدید بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
آقا من دانشجو هستم و نمیخوام حضوری بشه شماها چی میگید؟؟؟فرق حضوری و غیر حضوری به جز اعصاب خوردی و رفت و امد و هزینهای حضوری چیه؟؟یا شایدم دو بار بسته اینترنتی دانشجویی دادین بهتون فشار اومد؟؟به خاطر یه مدرک مرگو باید به چشم ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
وقتی واکسن دوز دوم هم بزنی دیگه مشکل حضوری چیه جز اینکه امتحاناتش سخت تره والا بچه که نیستی نتونی از خودت مواظبت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
حتی اگر اساتید و دانشجویان و کارکنان واکسینه شده باشند، با بازگشایی دانشگاه ها اعضای خانواده آنان که واکسینه نشده اند، در معرض خطر قرار نمیگیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد هستم. سامانه ثبت نام واکسیناسیون موقع ثبت نام اعلام میکنه: چون شما دانشجو هستید امکان ثبت نام نخواهد بود.
پس چرا مسئولان دائم دروغ میگن و فقط با اذهان مردم بازی میکنند؟ خوب مثل بقیه جاها بگن هنوز وامسیناسیون انجام نمیشه. بازی با روح و روان مردم کار صحیحی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
آقا هم کار های کشور حل شده که فقط گیر دادید به بازگشایی دانشگاه ها برید برسید به ۶۰۰ کشته ای که امروز دادیم یعنی امروز به ازای سقوط ۳ تا هواپیما کشته دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
ما نفهمیدیم وزیر بهداشت باید تحت امر رئیس‌جمهور باشه یا برعکس؟!
الآن رئیسی گفته فعلا مدارس باز نشه ولی وزیر بهداشت میخواد به زور همه جا رو بازگشایی کنه!؟! ؟! ؟! ؟! ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
خودت میگی مدرسه . از کی تا حالا دنشگاه همون مدرسه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
جواب کاربر ناشناس۱۵:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ :
دانشگاه را مدرسه ی تحصیلات عالیه گویند.

لطفا بجای بهانه های الکی، کمی به زورگویی وزیر بهداشت فکر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اصرار عجیب و غریب وزیر بهداشت برای به زور باز کردن دانشگاه ها و مدارس خیلی خیلی خیلی مشکوکه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
واای نکنه میخوان بکشنمون خیلی مرمروزه از اسرار هفت گانه کشف نشدست واااااااااااااااااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
خودشون نمیدونند چی به چيه
هماهنگ نیستند
بعد به زور میخوان حضوری کنند