ساخت تراشه Dimensity 2000 با معماری ARM V9

تراشه MediaTek Dimensity 2000 بر روی گره ۴ نانومتری ساخته می‌ شود و از معماری ARM V9 بهره می برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، اخبار مرتبط با مدیاتک که در حال کار بر روی تراشه‌های موبایل ۴ نانومتری است، جدید نیست و حتی برخی معتقدند که این شرکت اولین شرکتی است که SoC با گره ۴ نانومتری عرضه می‌کند. این اخبار بیشتر توسط دو تاپستر معروف Weibo منتشر می‌شوند.

آخرین اخبار از تراشه جدید مدیاتک

آن‌ها معتقد هستند که تراشه بعدی Dimensity 2000 بر اساس فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و مدیاتک قبلاً نمونه‌هایی را برای آزمایش داخلی به شرکای سخت افزاری خود تحویل داده است. اگر همه چیز خوب پیش برود، باید شاهد این باشیم که اولین گوشی‌های مجهز به Dimensity 2000 در اوایل سال آینده وارد بازار شوند.

علاوه بر این، تراشه پرچمدار این شرکت از معماری جدید ARM V9 استفاده می‌کند. می‌توان تصور کرد که عملکرد Dimensity 2000 تفاوت چندانی با تراشه برتر کوالکام برای سال ۲۰۲۲ نخواهد داشت.

ساخت تراشه جدید Dimensity ۲۰۰۰ با معماری ARM V۹

پست منتشر شده در وب سایت Careers at Apple به ما سرنخی در مورد برنامه‌های آینده اپل در مورد تراشه‌هایش می‌دهد. در حال حاضر، این شرکت برای تراشه‌های خود به معماری تراشه‌های ARM Holding متکی است، اما این غول فناوری به دنبال استخدام یک برنامه نویس RISC-V با عملکرد بالا است. RISC مخفف کاهش دستورالعمل مجموعه کامپیوتر و معماری تراشه منبع باز است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار