مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۱۰۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان در حال توزیع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فضل الله آذرفرد مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور تامین برق عشایر استان در مناطقی که امکان برق رسانی وجود ندارد پنل های خورشیدی خریداری و بین عشایر در این مناطق توزیع می‌شود.

آذرفرد با بیان اینکه از این تعداد تاکنون حدود ۴۶۰ دستگاه بین عشایر استان توزیع شده است اضافه کرد: ۱۴۰ دستگاه از صفحه‌های توزیع شده در مناطق عشایری شهرستان‌های گچساران و باشت توزیع و نصب شد.

او با بیان این اینکه برای تامین این پنل ها بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است ادامه داد: قیمت هر دستگاه پنل خورشیدی بیش از ۱۰۰ میلیون ریال است که از این مقدار هزینه ۱۰ درصد سهم عشایر و مابقی به صورت یارانه از طرف دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: هر صفحه خورشیدی با تولید ۱۰۰ وات برق، برق مورد نیاز هر خانوار عشایری از جمله روشن کردن پنج عدد لامپ، یخچال، شارژ گوشی همراه و چراغ قوه را تامین می‌کند.

آذرفرد وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل‌ها عنوان کرد و گفت: ساکنان مناطق عشایری در استان که درخواست صحفه خورشیدی دارند به ادارات امور عشایر شهرستان‌های خود مراجعه و نام نویسی کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.