معاون امور اجتماعی دادسرای خراسان رضوی گفت: اقدامات لازم برای حفظ حقوق عامه در موج پنجم شیوع کرونا از سوی دادسرای مشهد انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی سیدهادی شریعت‌یار معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در موج پنجم آن و به منظور حفظ حقوق عامه و توسعه خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی طی ۲ نوبت از مراکز آماده‌سازی و توزیع کپسول‌های اکسیژن مایع در شهر مشهد به‌ خصوص مرکز واقع در خیابان آزادی این شهر بازدید شد.

او افزود: در این بازدید با قدردانی از متولیان و نظارت بر روند امور، دستورات لازم نسبت‌ به توزیع مناسب مخازن اکسیژن برای بیماران کرونایی و نیز استفاده از تمام توان و نیرو و تسریع در خدمات‌رسانی به مردم به‌ منظور جلوگیری از معطل شدن آن‌ها صادر شد که با رصد انجام‌ شده ضمن تسریع در امور، تجمیع و معطل شدن شهروندان به‌ نحو محسوسی کاهش یافت.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی ادامه داد: به تبع آن شاهد تامین به‌ موقع و مناسب اکسیژن برای بیماران و بیمارستان‌ها هستیم و رضایت نسبی شهروندان در این زمینه حاصل شده است.

شریعت یار بیان کرد: برای کاهش صف‌های دریافت کپسول اکسیژن، ۴۰ دستگاه موتورسیکلت که با کارگروه پیشگیری از تصادفات همکاری می‌کردند و سه دستگاه خودرو خاور و نیسان توسط این معاونت آماده شدند تا کپسول‌ها را تحویل گرفته و پس‌ از پر کردن، آن‌ها را در منزل افراد تحویل دهند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: همچنین از اورژانس عدالتیان بازدید صورت گرفت و با توجه به تعداد زیاد بیماران کرونایی و تجمع آن‌ها در تخت‌های اورژانس و برخی بی‌نظمی‌های بوجودآمده، ضمن قدردانی از همراهی کادر اورژانس، نکات و تذکرات لازم مبنی‌ بر سامان‌دهی امور و فراهم نمودن فضای لازم برای بیماران و سعه‌ صدر در برخورد با آنان و همراهانشان ابلاغ شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی تاکید کرد: در خصوص تامین اکسیژن بیمارستان‌ها نیز تاکیدات لازم ارائه و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شد که در حال پیگیری است. 

شریعت یار با اشاره به بازدید میدانی و سرزده از اورژانس بیمارستان قائم (عج) و برخی بخش‌های این بیمارستان نیز اظهار کرد: با برخی مراجعه کنندگان در باره نوع و میزان خدمات‌ رسانی گفتگو شد و ضمن قدردانی از اقدامات کادر درمان، تذکرات لازم به مدیران مجموعه اورژانس به‌ منظور ارائه‌ بهتر برخی خدمات‌ به بیماران کرونایی ارائه شد و همچنین تمهیدات لازم برای تسریع در بهره‌برداری از دستگاه‌های سی‌.تی‌.اسکن که به تازگی در این اورژانس نصب شده فراهم شد.

او افزود: همچنین از آرامستان بهشت رضوان مشهد بازدید شد و با توجه به حضور تعدادی از همراهان متوفیان کرونایی در این محل از روند خدمات‌رسانی به آن‌ها سوال شد که رضایت نسبی از خدمات داشتند، در بازدید از روند تغسیل متوفیان و سایر خدمات ارائه‌ شده نیز بر نکات لازم در جهت ارائه خدمات بهتر و تسریع در روند امور و رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی و افزایش نظارت‌های لازم تاکید شد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به برخی فضاسازی‌ها در فضای مجازی مبنی‌ بر کمبود تجهیزات و امکانات در سردخانه‌ها و آرامستان‌ها در این بازدیدها کمبود خاصی در این زمینه مشاهده نشد و با توجه به گلایه‌هایی از نحوه ارسال اجساد متوفیان کرونایی از برخی بیمارستان‌ها، پیگیری لازم در این زمینه در حال انجام است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.