مدیرکل محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر، گفت: تالاب‌های استان با مسئله خشکی و بی‌آبی مواجه نیستند و حق‌آبه تالاب‌ها تأمین‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمدی مدیرکل محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه بارندگی در چهارمحال و بختیاری ۳۴ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: بیشترین تالاب‌های این استان در شهرستان «بروجن» قرار دارد که سال گذشته خشک‌ترین منطقه استان معرفی شد.

وی با اشاره به مدیریت آب در استان، عنوان کرد: این موضوع به صورت مدیریتی با روش‌های سازگاری با کم آب و خشکسالی رفع شد تا حق‌آبه داران «چغاخور» و تالاب دچار آسیب نشوند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حق‌آبه تالاب «چغاخور» و «گندمان» حفظ شده است، ادامه داد: تالاب «چغاخور» بهار امسال ۶۵ درصد آب گیری شد و در حال حاضر حق‌آبه زیست محیطی را دارد.

احمدی به وضعیت تالاب‌های فصلی اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های سال گذشته مدیریت شده است و مشکل بی آبی در تالاب‌های استان وجود ندارد.

لانه گزینی ۳۰ هزار قطعه پرنده در چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه شش تالاب در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: کوچ پرندگان به استان در دو فصل بهار و زمستان است که این زمان تالاب‌ها در اوج آبگیری هستند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری به همکاری جوامع محلی در حفاظت از پرندگان مهاجر اشاره کرد و ادامه داد: ۴۵ گونه پرنده مهاجر و بومی در استان وجود دارد.

احمدی تصریح کرد: ۳۰ هزار قطعه پرنده بومی در کنار تالاب‌های چهارمحال و بختیاری لانه گزینی کرده است؛ بنابراین گزارش، تالاب بین‌المللی چغاخور از سال ۸۹ به لیست تالاب‌های بین‌المللی کشور اضافه‌شده و جزو تالاب‌های کنوانسیون رامسر قرارگرفته است.

این تالاب در هر ساله میزبان پرندگان مهاجر است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار