مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان از افتتاح و بهره برداری از ۳۲۴ واحد مسکونی طرح بهسازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی شیروانی دوست، مدیر بنیاد مسکن شهرستان سپیدان از افتتاح و بهره برداری از ۳۲۴ واحد مسکونی طرح بهسازی خبر داد و گفت: مسکن و شرایط آن عامل مهم و محوری در کیفیت زندگی و تمایز بین افراد، گروه‌ها و نواحی قلمداد می‌شود که با اولویت در شهرستان سپیدان دنبال می‌شود.

او با اشاره به موفقیت‌های بنیاد مسکن در تامین سرپناه برای اقشار نیازمند، افزود: اجرای طرح‌های بهسازی دراین شهرستان با استفاده از ۲۷۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و خودیاری متقاضیان به سرانجام رسیده است.

شیروانی دوست ادامه داد: مبحث مسکن روستایی به طور خاص از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در برنامه‌های توسعه بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. در همین راستا، یکی از این برنامه‌ها ارائه تسهیلات در جهت مقاوم سازی و ارتقای کیفی مساکن روستایی در قالب طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است.

به گفته این مسئول در اجرای این طرح‌ها از ۱۳۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال آورده متقاضیان نیز استفاده شده است، همچنین بنیاد مسکن با پرداخت وام‌های بلا عوض ۳۰۰ میلیون ریالی برای بهسازی این واحد‌های مسکونی اقدام کرده است.

شیروانی دوست با بیان اینکه طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به میزان زیادی توانسته است در بهبود کیفیت زندگی روستاییان نقش داشته باشد، گفت: خصوصیاتی مانند شکل مطلوب، استحکام، امنیت، و تجهیزات تأمین تسهیلات، به ساکنان دسترسی میزان ایمنی زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن در کیفیت مسکن تأثیرگذار هستند.

او بیان کرد: پیشبینی تاسیسات زیربنایی مانند آب و برق، اعمال و رعایت اصول بهداشتی، تهیه طرح‌ها و نقشه‌ها متناسب با نیاز‌های زیستی و معیشتی، انتخاب محل زمین مسکونی با در نظر گرفتن مخاطرات طبیعی، مکان گزینی مناسب با قابلیت دسترسی به خدمات، سطح زیربنا و مساحت تعیین شده، توجه به دوام ساز‌های و نوع مصالح، استفاده از تیپ معماری استاندارد، میزان نظارت فنی بر ساخت و ساز در هنگام احداث واحد مسکن از جمله اولویت‌هایی است که باید رعایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.