همزمان با هفته دولت بهره برداری از ۴۰۴ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در جهرم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالصمد کارگرد فرد ، مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت اظهار داشت: بنیاد مسکن با اعطای تسهیلات کم بهره و وام‌های بلاعوض برای بهسازی مسکن روستایی اقدام کرده است.

او ادامه داد: برای بهسازی ۴۰۴ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان ۳۳۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال هزینه شده که نیم یاز این مقدار از محل تسهیلات و نیمی از محل آورده متقاضیان تامین شده است.

کارگر فرد همچنین از تملک، تفکیک و واگذاری زمین دراین شهرستان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: واگذاری تعداد ۲۹۴ قطعه زمین خام و تصرفی با کاربری مسکونی به متقاضیان در روستا‌های تابعه شهرستان جهرم و تملک مقدار ۸ هکتار زمین در روستای تابعه شهرستان جهت واگذاری به متقاضیان واجد شرایط و همچنین اخذ اسناد اراضی تملکی بنیاد مسکن به مقدار ۱۲ هکتار از عملکرد‌های پارسال بنیاد مسکن است.

او انجام خدمات فنی را از دیگر کارکرد‌های بنیاد مسکن در سال ۹۹ ذکر کرد و گفت: درخواست الحاق مقدار ۲۴۸ هزار و ۴۵۵ متر مربع از اراضی خارج از روستا به محدوده طرح هادی، درخواست تغییر کاربری ۳ هزار و ۱۲۲ متر مربع اراضی غیر مسکونی به مسکونی یا تجاری، بررسی درخواست تفکیک ۶۵ هزار و ۶۵۰ متر مربع اراضی با کاربری مسکونی و بررسی فنی تعداد ۵۶۹ فقره پرونده مربوط به متقاضیان پروانه ساختمانی در سطح روستا‌های تابعه شهرستان جهرم و ۸۵۵ فقره سایر کارشناسی‌ها در سال گذشته انجام شده است.

مهندس کارگر فرد بیمه واحد‌های مسکونی را نیز قابل توجه دانست و گفت: پارسال تعداد ۵۲۰ واحد مسکونی احداثی در برابر حوادث قهری که از تسهیلات بنیاد استفاده کرده اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم ادامه داد: نقشه برداری از روستا‌های قم آباد – کراده سیمکان – نظرآباد و سروو جهت اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن طرح سنددارکردن اماکن روستایی و شهری و نقشه برداری از روستا‌های آرجویه – چنارسوخته – حسین آباد قبله – بهجان و همنده جهت بازنگری طرح هادی و همچنین نقشه برداری از روستا‌های اوک – چهکلاله و چاه تیز جهت تهیه طرح هادی روستا در سال گذشته انجام شده است.

به گفته او در حوزه مسکن شهری احداث یک واحد تجاری مسکونی واقع در شهر جهرم با زیربنای ۴۳۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و اخذ ۲۶ فقره سند مالکیت املاک شهری انجام شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.