قزلباش گفت: در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان  زنجان به ۵۲ درصد رسیده  است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که عصر دیروز یکشنبه در محل استانداری زنجان برگزار شد بر لزوم تقویت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان تأکید کرد و گفت: این مهم بایستی مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

او افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی در شهرستان‌های زنجان ۵۵/۵ درصد، خدابنده ۵۴ درصد، ابهر و ایجرود ۵۲/۵ درصد، طارم ۵۲/۲ درصد، ماهنشان ۵۲/۳ درصد و سلطانیه ۵۳ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: میزان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در مساجد ۴۳/۵ درصد، نانوایی‌ها ۴۵/۲ درصد، ناوگان مسافربری درون‌شهری ۴۵/۵ درصد، سوپرمارکت‌ها ۵۰/۵ درصد و رستوران‌ها ۵۵ درصد است.

قزلباش ادامه داد: در مجموع رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان  بیش از ۵۲ درصد است که باید به ۹۵ درصد برسد.

او بر روند تزریق واکسن کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: میزان پوشش واکسیناسیون بالای ۴۰ سال در مناطقی از شهر زنجان کمتر از ۵۰ درصد است.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال در منطقه شناط و حسین آباد شهر ابهر، برخی مناطق خرمدره، زرین آباد ایجرود، سجاس شهرستان خدابنده، سلطانیه، چورزق طارم، کمتر از ۵۰ درصد است.

قزلباش به میزان واکسیناسیون بالای ۷۰ سال در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این میزان در مناطقی از شهر زنجان کمتر از ۶۰ درصد است که باید تقویت شود.

او در مجموع روند تزریق واکسن در استان زنجان را خوب اعلام کرد و گفت: امیدواریم طی روز‌های آینده تزریق واکسن کرونا در استان زنجان شدت بگیرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.