مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جذب تونل زره شد و امسال نیز به تازگی ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول تونل زره را یک هزار و ۴۸۰ متر اعلام کرد و اظهار داشت: تنها ۱۰ متر از حفاری تونل باقی مانده است و قالب و شنگ‌شکن تونل نیز به زودی اجرا می‌شود.

او افزود: پارسال ۳۵ میلیارد تومان جذب تونل زره شد و امسال نیز به تازگی ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: در حالیکه در سال‌های گذشته بر اساس قیمت مصالح پیش‌بینی می‌شد که برای تکمیل تونل زره ۸۰ میلیارد تومان نیاز است، اما با چند برابر شدن قیمت مصالح، این رقم نیز باید افزایش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تونل زره از سال ۸۴ آغاز شد ادامه داد: تا سال ۹۸ این طرح استانی بود و اعتبارات بسیار ناچیزی به آن اختصاص داده می‌شد، اما از سال ۹۸ به بعد با قرار گرفتن در ردیف طرح‌های ملی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.

مقصودی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود تونل زره سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او افزود: یک پیمانکار نیز با اعتبار۶۰ میلیارد تومان برای احداث ورودی تونل از سمت شلمزار انتخاب شده که در حال انجام کار است.

مقصودی، طول تونل‌های در دست احداث استان را ۱۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: تونل‌های چری، زره، فارسان-دشتک، گورمیزه و هونی از جمله تونل‌های در دست اجرا در استان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار