نوذری با اشاره به اینکه تعاونی‌ها منشا تولید، اشتغالزایی و توسعه پایدار هستند گفت:افزایش سهم زنان و جوانان تحصیل کرده در تعاونی‌ها یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمد نوذری، استاندار ایلام  در دیدار با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بمناسبت هفته تعاون، گفت: حلقه مفقوده بین آموزش و اشتغال، مهارت است که در این راستا تعاونی‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در مهارت آموزی و اشتغال پایدار در کوتاه مدت ایفا کنند.

او افزود: بخش تعاونی ایلام می‌تواند به اشتغال مولد، توسعه پایدار، رونق اقتصادی و تولید کمک کند و زمینه ساز پیشرفت و تامین کننده منافع کشور در تمامی ابعاد باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه تعاونی‌ها یکی از حلقه‌های سیستم اقتصادی هستند، بیان کرد: تعاونی‌ها زیراساس اقتصاد و منشا پویایی و رشد و توسعه کشور هستند.

او با قدردانی از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام و مدیران این مجموعه، عنوان کرد: اقتصاد بدون تعاونی معنی ندارد چرا که مبنای اقتصاد، تعاونی است و باید به این مهم در کشور توجه ویژه شود.

استاندار ایلام با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی بیان داشت: براساس این اصل، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است که در این راستا می‌طلبد به بخش تعاونی‌ها بعنوان مهم‌ترین بخشی که می‌تواند منجر به تولید، اشتعالزایی و در نهایت توسعه کشور شود بیش از پیش توجه شود.

نوذری تاکید کرد: بخش تعاونی شامل شرکت‌ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می‌شود و می‌تواند در رشد، توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق و روستا‌های کم برخوردار نقش موثری ایفا کند.

او به ضرورت افزایش سهم زنان و جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در تشکیل تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: ۶۵۹ تعاونی معادل ۲۸ درصد تعاونی‌های استان را بانوان تشکیل داده‌اند که این رقم باید افزایش یابد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.