رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در رابطه با گسترش پیام‌های ارسالی از سوی کلاهبرداران در فضای مجازی با موضوع دانلود و نصب نرم افزار ابلاغ الکترونیک (ثنا) به کاربران هشدار داد .

سرهنگ "حسن کیخا رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: اخیراً پیام‌هایی با عناوین صدور ابلاغیه در سامانه ثنا، اعلام شکایت، صدور حکم جلب و مواردی از این دست در فضای مجازی و یا به صورت پیامکی برای افراد ارسال می‌شود که همه این پیام‌ها از سوی مجرمین سایبری ارسال شده و افراد را ترغیب به دانلود و نصب نرم افزارهای جعلی ثنا کرده و با هدایت فرد به درگاه‌های جعلی پرداخت، اقدام به برداشت غیر قانونی از حساب بانکی حساب قربانیان می‌کنند.

وی افزود: پرونده‌های متعددی در رابطه با این موضوع به پلیس فتا در سراسر کشور ارجاع شده که گویای افزایش فعالیت کلاهبرداران در این زمینه است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد:پلیس فتا با تمام توان در حال رصد جرم در فضای مجازی است و لینک‌های آلوده به بدافزار و لینک‌های جعلی پرداخت بانکی شناسایی شده توسط پلیس در سریع ترین زمان ممکن مسدود می‌شوند تا مردم در این رابطه متحمل ضرر و زیان نشوند.

این مسئول انتظامی با اشاره به گسترش فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی به کاربران هشدار داد: کاربران گرامی باید هنگام استفاده از خدمات فضای مجازی، نهایت دقت را داشته باشند و به هیچ عنوان وارد لینک‌های ناشناس و مشکوک نشوند و همچنین نرم افزارهای موبایلی را از منابع معتبر دانلود کرده و اجازه نصب نرم افزارهای ناشناخته و تایید نشده را به تلفن همراه خود و اعضای خانواده ندهند.

سرهنگ کیخا خاطرنشان کرد: پلیس فتا آماده خدمت رسانی در فضای مجازی بوده و شهروندان در صورت دریافت پیامک‌هایی با عناوین مرتبط به سامانه ثنا، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار