رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان:

شهروندان مراقب سرقت اطلاعات گوشی از سوی تعمیرکاران غیرمجاز باشند

سرهنگ حسن کیخا در خصوص سرقت اطلاعات شخصی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران از سوی تعمیرکاران غیرمجاز تلفن همراه به شهروندان هشدار داد.

 سرهنگ حسن کیخا رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به اینکه کاربران تلفن‌های هوشمند در خصوص سوء استفاده‌های که می‌توان از اطلاعات موجود در گوشی‌های آن‌ها داشته باشند اطلاعات کافی ندارند تلفن‌های خود را بدون رعایت ملاحظات حفاظتی در اختیار تعمیرکاران غیرمجاز قرار داده و موجبات ارتکاب جرائم علیه خود را فراهم می‌کنند.

وی افزود: شهروندان باید قبل از تحویل تلفن همراه خود به تعمیرکاران از مجاز بودن تعمیرگاه اطمینان حاصل کنند و از قراردادن گوشی خود به افراد غیرمجاز خودداری کنند و برای در امان ماندن از سرقت اطلاعات شخصی خود بهتر است قبل از تحویل دادن گوشی به تعمیرکاران تمامی اطلاعات خانوادگی و خصوصی را از حافظه داخلی تلفن همراهشان پاک کنند.

رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است بنابراین کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت این پلیس به نشانی www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: پلیس فتا ، سرقت گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار