مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس از جریمه میلیاردی قاچاقچی خشکبار در شیراز خبر داد.

غلامرضا سالاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  گفت: متهم پرونده مقادیر زیادی خشکبار را به وسیله یک کامیون از جنوب کشور به مقصد شیراز حمل می‌کرد که در حومه شهرستان شیراز توسط ماموران انتظامی متوقف شد.

او با اشاره به کشف ۹ تن گردو و ۷ تن بادام از کامیون متهم، افزود: شواهد و قرائن اولیه حاکی از غیرقانونی بودن محموله مکشوفه بود که جهت بررسی موضوع، محموله توقیف و پرونده‌ای در شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

سالاری اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده در شعبه، مشخص شد که خشکبار مکشوفه بطور قاچاق و غیرقانونی وارد کشور شده که با محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط خشکبار و جریمه ۴۶ میلیارد ریالی متهم صادر کرد.

پلمب کارگاه تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس در ادامه گفت: بنا به گزارش بازرسان اداره کل استاندارد، در این واحد تولیدی انواع تیرچه بلوک فاقد استاندارد‌های ملی تولید شده که با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص در تعزیرات حکومتی استان، متصدی این واحد تحت پیگرد قرار گرفت.

سالاری اهمیت کیفیت مصالح را در دوام و مقاومت ساخت و ساز‌ها یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه تولیدات این کارگاه غیر استاندارد بود حکم تعطیلی این واحد غیرمجاز صادر و واحد مذکور توسط مامورین اجرای احکام این اداره کل پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان تقاضا کرد تا در صورت مشاهده کارگاه‌های غیرمجاز تولید مصالح، مراتب را به اداره کل استاندارد گزارش کنند تا موضوع پیگیری و ضمن برخورد با متخلفین از فعالیت این کارگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.