رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج از برگزاری جشنواره بین المللی تکنوازی "ئاویه ر" خبر داد و گفت: هر دوره از جشنواره به یک ساز تخصصی اختصاص داشته و نخستین دوره برگزاری این جشنواره تحت عنوان ساز نرمه نای برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سه رکوت نجفی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج اظهار داشت: شهرداری سنندج به همراه انجمن موسیقی کردستان، دانشگاه کردستان، موسسه آموزش عالی توسعه دانش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و با همت جمعی از هنرمندان و اساتید موسیقی شهر سنندج جشنواره بین المللی تکنوازی "ئاویه ر"  را برگزار می نمایید.

او افزود:استان کردستان و شهر سنندج همواره خاستگاه هنرمندان بزرگی در عرصه موسیقی بوده و تعداد زیادی از هنرمندان این عرصه از هنرمندان شناخته شده در عرصه کشوری و جهانی هستند.

نجفی گفت: در همین راستا و با هدف انتقال تجارب و دانش موسیقایی ملل مختلف با همدیگر و معرفی هر چه بیشتر هنرمندان و نوازندگان موسیقی کوردی در سطح ملی و بین المللی برگزاری جشنواره بین المللی تکنواز در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از دیگر اهداف این جشنواره به تقویت روابط فرهنگی و گفتگوی فرهنگی بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها و شناساندن هرچه بیشتر موسیقی اصیل کوردی به جهانیان اشاره کرد.

نجفی افزود: در این جشنواره همه نوازندگان سراسر جهان می‌توانند شرکت کنند و به اجرای ساز تخصصی خود بپردازند و طی فراخوانی از همه نوازندگان ایران و جهان و شهر‌های خلاق شبکه دعوت به عمل آمده است تا در این جشنواره حضور بهم رسانند.

او بیان کرد: علاقمندان به شرکت در اولین فصل جشنواره "ئاویه‌ر" با محوریت ساز نرمه نای است تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری فرصت دارند تا نمونه آثار خود را از طریق آدرس ایمیل creative.city.sanandaj@gmail.com، به دبیرخانه شهرخلاق سنندج ارسال نمایند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ادامه داد: آثار ارسال شده تا تاریخ سی ام مهر ماه سال جاری مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

نجفی گفت: آیین اختتامیه این جشنواره ۸ آبان ماه مصادف با سی ام اکتبر، سالگرد الحاق سنندج به شبکه شهر‌های خلاق یونسکو برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد گفت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شهر خلاق سنندج https://citiesofmusic.net/؛ http://sanandajcreativecity.ir/en/enter/ و https://en.unesco.org/creative-cities/ مراجعه نمایید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.