فرماندار شهرستان ارسنجان از اختصاص ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تامین آب ارسنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیم عزیزی، فرماندار ارسنجان گفت: با توجه به مشکلات زیاد تامین آب در ارسنجان با پیگیری‌های اداره آبفای این شهرستان از بودجه سالانه آبفای استان فارس و استانداری مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

او  بیان کرد: مبلغ یاد شده برای حفر، تجهیز و تعویض شبکه آب آشامیدنی  شهرستان ارسنجان هزینه می شود.

عزیزی تصریح کرد: در حال حاضر آبرسانی در برخی از نقاط شهرستان ارسنجان به وسیله تانکرهای سیار و به صورت جیره بندی  در  روستاها انجام می شود که انتظار می رود با پایان فصل تابستان این وضعیت بهبود یابد.

رئیس شورای اداری شهرستان ارسنجان ادامه داد: شهر ارسنجان با توجه به گستردگی قابلیت استقرار سه بخش دارد که به دلیل اختلافات قومی و تنش‌های اجتماعی بین دهستان شور آب و خبریز  تا به حال بخش شدن یکی از این دو دهستان عملیاتی نشده است.

فرماندار ارسنجان افزود: استانداری نیز اضافه شدن یک بخش دیگر به شهرستان ارسنجان را منوط به پایان یافتن اختلافات و حل شدن مسائل بین این دو دهستان دانسته است که انتظار می‌رود در آینده نزدیک با همکاری نماینده مردم ارسنجان در مجلس شورای اسلامی شاهد ارتقای این شهرستان با اضافه شدن یک بخش دیگر باشیم.

عزیزی  اضافه کرد: بیمارستان فعلی  شهرستان ارسنجان با ۳۲ تختخواب در واقع یک درمانگاه بزرگ و فاقد امکانات درمانی به روز است.

فرماندار ارسنجان  اظهار کرد:  بیمارستان جدید این شهرستان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی آن لاک پشتی و بسیار کند بوده که سرعت بخشی این  طرح منوط به تامین اعتبار است.

او  با اشاره به طرح ساخت محور دوبانده خفر،، سروستان، خرامه و ارسنجان گفت: این طرح  در حال حاضر از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که از محور ارسنجان سعادت شهر وارد اتوبان می‌شود و با این اقدام ۱۵۰ کیلومتر مسافت مسافران به سمت استان‌های شمالی کشور کاهش می‌یابد.

عزیزی با بیان اینکه عملیات ساخت این محور دو بانده تا خرامه انجام شده است، بیان کرد: از متولیان راه استان تقاضا داریم نسبت به سرعت بخشی به اتمام این محور تلاش جدی داشته باشند.

شهرستان ارسنجان با جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.