مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از پارسال تاکنون ۳۲۴ میلیارد ریال برای طرح های حوزه آب و خاک استان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد ویسی نژاد مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارسال ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل طرح های حوزه آب و خاک استان مصوب شده بود که بیش از نیمی از این میزان تخصیص و هزینه شده است.

ویسی نژاد افزود: هم اکنون ۱۰۰ طرح ریز و درشت حوزه آب و خاک استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ و تامین آب اراضی مناطق سمرون و بن زرد در شهرستان دنا،احداث ایستگاه و تامین آب اراضی باباکلان در شهرستان گچساران،ایستگاه پمپاژ و تامین آب زمین های کشاورزی دشت بن لنده و احداث سدخاکی کوهبرد در شهرستان کهگیلویه از مهمترین طرح های در حال اجرای حوزه آب و خاک استان است.

ویسی نژاد ابراز داشت: ساخت سد خاکی ایلی آباد در بهمئی،اجرای شبکه های ۳و۴ دشت لیشتر در گچساران،اجرای شبکه منطقه خان احمد در شهرستان باشت،سیستم آبیاری نوین در منطقه کاکان و اجرای شبکه منطقه تنگ انگشترک در گچساران از دیگر طرح های حوزه آب و خاک در کهگیلویه و بویراحمد است.

او با اشاره به اینکه اهمیت طرح های آب وخاک بر کشاورزی پایدار تاکید کرد: تلاش برای جذب اعتبارات جدید و تکمیل این پروژه ها با جدیت ادامه دارد.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغول اند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار تن جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیازهای ضروری بازار محصولات کشاورزی استان‌های جنوبی کشور دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.