مدیر تیم ملی محاسبات ذهنی ایران گفت : ۱۴ دانش آموز ایرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ۲۰۲۱ دبی گل کاشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی عادلی مدیر تیم ملی محاسبات ذهنی ایران گفت : دانش آموزان نابغه تیم ملی محاسبات ذهنی ایران که در المپیاد کشوری ویراکاپ ۱۴۰۰ موفق به کسب مقام برتر شده بودند، در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی WAMAS ۲۰۲۱ دبی افتخار آفرینی کرده و مقام اول تیمی را از آنِ جمهوری اسلامی ایران کردند.

او با بیان اینکه همه ۱۴ دانش‌آموز شرکت کننده در این مسابقات رتبه کسب کردند، گفت : چهار دانش آموز عنوان قهرمان قهرمانان، دو نفر قهرمان، یک نفر مقام اول و هفت نفر دیگر مقام دوم این مسابقات را کسب کردند.

مدیر تیم ملی محاسبات ذهنی ایران و دبیر کل المپیاد ملی ویراکاپ افزود: این دانش آموزان دیروز (۱۲ شهریور) در رقابت‌های سخت محاسبات ذهنی با دانش آموزان نخبه سایر کشور‌ها رقابت کرده و در مدت زمان ۱۰ دقیقه به ۴۰۰ سوال پاسخ دادند.

عادلی ادامه داد: این دانش آموزان از دو استان تهران و کرمانشاه راهی این دوره از مسابقات شده و همگی در رشته محاسبات سریع ذهنی شرکت کرده بودند.

عادلی گفت: دانش آموزان نابغه تیم ملی محاسبات ذهنی ایران پیش از این در المپیاد کشوری ویراکاپ ۱۴۰۰ موفق به کسب مقام برتر شده بودند.

او افزود: ۲۴ کشور جهان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که ۱۲ کشور به خاطر شرایط کرونا و قوانین تست PCR موفق به شرکت در مسابقات نشدند و انصراف دادند.

او با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات در عصر امروز (۱۳ شهریور) در دبی، افزود: مدیر سرکنسولگری ایران در امارات بعد از شنیدن خبر موفقیت دانش‌آموزان نخبه ایرانی در مسابقات اعلام کرده در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز شرکت خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.