استاندار گلستان گفت: تلاش برای ایجاد شرایط آموزش حضوری ادامه دارد اما الزاما بازگشایی مدارس در ابتدای مهر انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرط حضور افراد در مراسم اربعین اول موافقت دولت عراق و دوم تزریق کامل ۲ دُز واکسن است.

او ادامه داد: در صورت واکسیناسیون معلمان، اولیای مدارس، رانندگان سرویس مدارس و خانواده‌ها بازگشایی مدارس انجام خواهد شد.

حق شناس گفت: به دلیل صدمه ای که آموزش غیر حضوری به آموزش علمی کشور وارد می‌ کند تلاش برای ایجاد شرایط آموزش حضوری ادامه دارد اما الزاما بازگشایی مدارس در ابتدای مهر انجام نخواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه استان در شرایط نارنجی قرار دارد  افزود:  در حال حاضر  هزار و ۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری  که از این تعداد ۱۹۰ بیمار در icu هستند و ۶۱ بیمار نیز با ونتیلاتور به زندگی ادامه می دهند.

او ادامه داد: از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری که در استان واجد شرایط دریافت واکسن هستند تا کنون بیش از ۶۲۶ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از ۴۶۷ هزار دُز اول را تزریق کرده اند.

حق شناس گفت: همچنین بیش از ۱۵۸ هزار نفر هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند.

او گفت:با توجه به نارنجی شدن استان تمام شیوه نامه های وضعیت نارنجی اعم از آمد و شد‌ها، محدودیت‌های ترافیکی و حضور کارمندان در محیط کار اعمال خواهد شد.

حق شناس گفت:تا پایان شهریورماه بیش از ۴۰ میلیون دُز واکسن به کشور وارد خواهد شد.

او گفت:کورس اسبدوانی آق قلا با توجه به شرایط نارنجی استان بدون تماشاچی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.