در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه سیزدهم شهریور ماه) در ابتدای معاملات با رشد ۱۰ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۱ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۲۰ هزار و ۴۲۸ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «میدکو» و «نوری» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «برکت» و «شبندر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۹ هزار و ۵۴ واحدی، روی پله ۴۶۴ هزار و ۴۲۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳۳۱ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۳۱ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۷۴۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، میدکو و نوری به ترتیب با ۲۷۹۳.۰۶، ۱۷۳۶.۷۷، ۱۱۱۱.۶۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد وامید، رانفور و پارسان با ۱۴۵.۲، ۱۱۱.۷۹، ۱۱۱.۱۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، زاگرس و صبا به ترتیب با ۷۱.۱۱، ۴۹.۳۴ و ۳۱.۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. غصینو، ارفع و ذوب، با ۱۵.۱۳، ۵.۵۴ و ۵.۴۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۵۹ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان به خود اختصاص داد. خودرو، فرآورده نفتی و فلزات اساسی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های لپارس، بکاب و تکشا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دروز، کدما و قثابت بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های سپیدار، افرا و فولای بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های دبالک، دکپسول و غپآذر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

بازار سرمایه اولین روز معاملاتی خود را با ۲۰ هزار واحد رشد آغاز کرد / بورس به مجددا رشد خود را  آغاز کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، شسپا و پارند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ددامح، کگلح و یاقوت در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کپرور، اعتماد و مدیریت و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، اشاد ۹ و اراد ۴۲ در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کرازی، خساپا و خپارس بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، دارایکم و برکت بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌های، دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۶۴۴، اراد ۷۰۴ و اراد ۲۱۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار