محمد حیدری درخواست دو برابر شدن سهمیه واکسن خرمشهر برای کنترل شرایط کرونایی حاضر را کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام عادل پور امام جمعه خرمشهر در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا در فرمانداری ویژه خرمشهر با قدردانی از فعالان جهادی در حوزه درمانی گفت: پیگیری مشکلات زیرساختی شهر در تعارض با مسئله کرونا نیست بلکه وقتی شهر مشکل زیر ساختی دارد مشکل بهداشتی دارد، مشکل کرونا از سوی دیگری اوج می‌گیرد.

او با بیان اینکه در شهرستان شاهد کاهش آموزش‌های مقابله با کرونا هستیم و مردم نسبت به واکسن اعتماد ندارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم باید آموزش مقابله با کرونا بدهیم و هم نسبت به راهکار‌های مقابله با آن و واکسیناسیون نیز اعتماد سازی کنیم.

فرماندار ویژه خرمشهر نیز گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین باید درگاه‌های مرزی به صورت ویژه کنترل شود.

محمد حیدری افزود: تدابیری لازم است تا نگذاریم مانند انتشار ویروس کرونای انگلیسی نوع دلتا در شهرستان مردم منطقه را آلوده کند.‌

نمی‌توان مانع پهلو گیری کشتی‌های تجاری شویم، اما میتوان با جدیت مانع ورود کسانی شد که احتمال ناقل بودنشان هست و یا تست pcr آن‌ها مثبت شده است.

وی یادآور شد:، نفرات و بازرس‌های بهداشتی در همه جا از بخش مرکزی تا روستا‌ها و بخش مینو باید مستقر باشند تا از میزان رعایت ارگان ها، ادارت و افراد گزارش‌هایی تهیه و در صورت نیاز برخورد جدی شود.

فرماندار ویژه خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواست با توجه به شرایط کنونی سهمیه واکسن در خرمشهر دو برابر شود.

حیدری با بیان اینکه از روز اول در شهرستان خرمشهر آموزش به زبان ساده در دسترس مردم نبوده افزود: یکی از بستر‌های اساسی در حال حاضر فضای مجازی است که دانشگاه علوم پزشکی موظف است در راستای اقناع سازی در زمینه درمان در این بستر و دیگر بستر‌ها فعالیت کند.

او با درخواست شفاف سازی نسبت به مسائلی مانند ابهام موجود در طرح شهید سلیمانی و اعتبارات بیمارستان ولیعصر خرمشهر افزود: درست است که سازمان منطقه آزاد اروند ساختمان نیمه فعالی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده اما تهیه ی تجهیزات آن هزینه ی بالایی در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: خواستار بررسی مسئله اعطای اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز بیمارستان ولیعصر این شهرستان هستیم چرا که آمار بیماران و مراجعه کنندگان در شهرستان بالاست.

حیدری از مسئولان مرکز بهداشت و درمان خواست آمار افراد واکسینه شده و افراد گروه‌های هدفی که تا به حال واکسن خود را دریافت نکرده اند، را در اختیار فرمانداری بگذارد تا راه حلی برای ترغیب شهروندان برای دریافت واکسن اندیشیده شود.

او همچنین به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است، زیرا در این طرح با شناسایی و رهگیری و پیگیری افراد مبتلا می‌تواند از ابتلا افراد دیگر جلوگیری کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان آن که در ۴۵ روز گذشته هیچ یک از افرادی که جانشان را از دست دادند دو دز واکسن را دریافت نکرده بودندف تاکید کرد: کسانی که برای تزریق واکسن مراجعه می کنند از نداشتن علائم کرونا اطمینان حاصل کنند و با مشاهده علائم بیماری شش هفته منتظر بمانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر هم در این جلسه گفت: در حال حاضر علاوه بر چاله‌های آسفالت با معضلاتی مثل پرداخت نشدن حقوق، انباشت زباله و پسماندها، مشکلات فاضلاب و هزاران هزار مشکل کوچک و بزرگ دیگر دسته و پنجه نرم می‌کنیم که ناشی از نگاه به دستگاه قضا برای حل مشکلات ماست.

سرهنگ لویمی افزود: برای حل مشکلات در خرمشهر ما نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها در شهرستان هستیم.

پور خلف رئیس شورای شهر خرمشهر در این جلسه با اشاره به مشکلات شهری گفت: حقوق کارگران شهرداری مدتهاست پرداخت نشده و ما در حال حاضر نیاز داریم که ادارات بدهی‌های خود را بپردازند تا ما حقوق کارگران را بدهیم و شاهد مشکلات و بحران‌های فعلی در شهر نباشیم.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.