رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای علیه ویروس کرونا از هفته ی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از هفته ی آینده فراخوان تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای آغاز میشود واین افراد میتوانند واکسن را دریافت کنند.

او افزود: این واکسیناسیون نیازی به ثبت نام قبلی در هیچ سامانه ای ندارد و کاملا رایگان است و افراد می توانند شکایات خود را با تماس با ۴۰۳۰ و ۱۹۴۰ به اطلاع مسئولین برسانند.

سلمان زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد ابتلاها در آبادان در محیط خانواده اتفاق افتاده است ادامه داد:از شهروندان خواستاریم تا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از حضور در میهمانی های خانوادگی بپرهیزند،در غیر این صورت قادر به مهار ویروس نخواهیم بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به مصوبات نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: یکی از مهمترین این مصوبات اعطای قدرت اختیار بیشتر به فرماندار آبادان در زمینه اعمال محدودیت ها بود و قرار است به غیر از تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳، شاهد تعطیلی مشاغل گروه ۱ که از ضرورت زیادی برخوردار نیستند نیز باشیم.

او در ادامه تصریح کرد: اداراتی که فعالیتشان ضروری نیست و کارمندان آن ها در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی قرار گیرند تعطیل خواهند شد. همچنین محدودیت هایی نیز در در حوزه بنادر صیادی صورت میگیرد و افراد به دلیل ارتباط با اتباع خارجی باید تستpcr دهند و افراد عادی و دیپلمات ها نیز قبل از ورود و خروج از کشور ناچار به انجام این تست خواهند بود.

او با اشاره به اینکه دیروز تعداد بستری ها در جنوب غرب خوزستان به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرده بود افزود: در حال حاضر برای پذیرش بیماران کرونایی، سه بخش به بینارستان آیت الله طالقانی آبادان و یک بخش به بیمارستان حضرت ولیعصر خرمشهر افزوده شد تا بیمار بدون تخت در منطقه نداشته باشیم اما در صورت رعایت نکردن شهروندان،باز هم با کمبود تخت روبه رو خواهیم بود.

سلمان زاده در رابطه با مطب های پزشکی در سطح شهر آبادان گفت: ماموران حوزه بهداشت کلیه مطب های پزشکی را تحت نظر دارند و در صورت مشاهده عدم وجود تهویه مناسب یا ازدحام زیاد بیماران در آن مکان، برخورد لازم را انجام میدهند و مطب تعطیل خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: امیدواریم با نظارت کافی مسئولین، محدودیت ها به خوبی اعمال و رعایت شود تا بتوانیم با مهار این ویروس،منطقه را به وضعیت کرونایی بهتری تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.