برای نخستین بار در کشور، جمعی از پژوهشگران اصفهانی به فناوری ساخت نمونه اولیه استخوان مصنوعی قابل استفاده برای انسان دست یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   شکرانی یکی از کارشناسان و عوامل اجرای طرح  ساخت استخوان مصنوعی  با بیان اینکه اجرای طرح ساخت استخوان از سال ۹۷ با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، آزاد اسلامی خمینی شهر و صنعتی اصفهان به مسوولیت فنی دکتر خندان و شیخ بهایی و با همکاری دکتر اکبری مقدم، شکرانی و ترک پور آغاز و در سال ۹۹ وارد مرحله تست حیوانی شد، گفت: برای ورود به مرحله انسانی، منتظر صدورِ مجوزِ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تامین شدن بودجه هستیم.

او  در خصوص مراحل دستیابی به این اختراع گفت: پیش از این، نقص‌های استخوانیِ وسیع که ناشی از سرطان‌ها و شکستگی‌های استخوانی بود، با برداشتن بافت استخوان از جای دیگر بدن ترمیم می‌شد که به مشکلاتی، چون عفونت، ناهماهنگیِ ناحیه پر و برداشت شده و وارد شدن خدشه به زیبایی بدن بعد از جراحی منجر می‌شد.

 شکرانی  افزود: محققان اصفهانی با استفاده از پرینتر سه بعدی و با تولید داربست‌های استخوانی توانستند این مشکلات را برطرف کنند و در حقیقت، داربستی برای نشستِ سلول‌های استخوانیِ خود فرد بر روی داربست و ترمیم نقص پدید آمد.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.