مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ درصد از واحد‌های صنعتی نیازمند احیا هستند.

حسن حاتمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه ۲۵ درصد واحد‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیازمند احیا هستند گفت: در مجموع ۷۵ درصد واحد‌های صنعتی استان فعال بوده و از یک‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان یک‌هزار و ۵۰ واحد فعال است.

وی بیان داشت: که ۳۵۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آذربایجان غربی با ۲۵ درصد پوشش غیرفعال است و این واحد‌ها بیشتر در زمینه‌های صنایع تبدیلی، کنسانتره، صنایع غذایی و صنایع غیرفلزی بوده و هر واحد می‌تواند حداقل برای ۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

حاتمی بیشتر واحد‌های فعال آذربایجان‌غربی را در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی عنوان و تاکید کرد: این واحد‌ها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آن‌ها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی ادامه داد:  ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحد‌های فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی در استان آذربایجان غربی مشغول به‌کار هستند.

حاتمی استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحد‌ها و تولیدات را از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازار‌های بین‌المللی برشمرد که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه می‌دهد: هم اینک ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال‌های اخیر ۱۶۰ واحد صنعتی در این شهرک احیا و به مدار تولید بازگشته‌است.

حاتمی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون جزو رتبه‌های برتر کشور در برگرداندن واحد‌های راکد به چرخه تولید است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌توانیم دیگر واحد‌های غیر فعال را به چرخه تولید باز گردانیم.

وی بیان کرد: برای بازگرداندن ۱۶۰ واحد تولیدی در استان آذربایجان غربی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.