معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: در مقایسه با هفته گذشته ما حدوداً ۲۵ درصدکاهش در آمار بستری‌های جدید و بیش از ۴۲ درصد کاهش در آمار مرگ و میر ناشی از کرونا داشتیم.

نوری شادکام افزود: در مقایسه با هفته گذشته ما ۸۳۲ بیمار بستری داشتیم که متاسفانه ۳۵ نفر از مردم عزیز استان را از دست دادیم.

او تصریح کرد: به نظر می رسد استان وارد شیب نزولی منحنی ابتلا شده است که اگر همین روند ادامه داشته باشد، احتمالاً استان تا اواسط مهرماه از وضعیت همه گیری و مشکلات جدی خارج شده و وضعیت کنترل شده‌ای خواهیم داشت.

نوری شادکام اظهار داشت: معمولاً موج‌های همه گیری کرونا بین یک تا سه ماه طول می کشد و در کشور ما هم به این شکل بوده که البته طولانی‌ترین موج در کشور ما موج پنجم بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یادآورشد: اگر بخواهیم تدابیر مناسب، کنترل و مراقبت ویژه‌ای برای جلوگیری از ورود به  موج ششم داشته باشیم، باید دو موضوع به طور جدی، خصوصاً از سوی مسئولان کشوری مورد توجه قرار گیرد. اول اینکه ورودی و خروجی کشور برای تمامی مسافران آلوده که در مناطق آن‌ها ویروس لامبدا وجود دارد به طور جدی کنترل شود و دیگر اینکه واکسیناسیون توده‌ای به سرعت انجام گیرد که این واکسیناسیون در یزد بسیار کمک کرد که هم در موج اخیر، مرگ و میر‌ها کاهش یابد و هم اینکه سریعتر نسبت به استان‌های دیگر وارد شیب نزولی شویم.

در پایان نوری شادکام، از همه مردم استان خواست، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا منحنی شیب نزولی اِبتلا به کرونا ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.