دادستان عمومی و انقلاب سامان، از اجرای احکام قضایی و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد باقری دادستان عمومی و انقلاب سامان گفت: در راستای اجرای احکام قطعی دادگاه‌ها تعداد ۵۰ فقره ساخت و ساز غیر مجاز به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال پس از طی مراحل اخطار و تشکیل پرونده قضایی در این شهرستان قلع و قمع شد.

او افزود: مطابق با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه محوطه سازی و یا احداث بنا در زمین‌های کشاورزی که موجب تغییر شکل کاربری این زمین‌ها گردد ممنوع بوده و مرتکبین در صورت بی توجهی به اخطار در مرحله اول ضمن تخریب بنا به جریمه یک تا سه برابری ارزش زمین محکوم و چنانچه مجدداً اقدام به ساخت و ساز کنند مجازات حبس ۶ ماه تا ۲ سال را متحمل خواهند شد.


بیشتر بخوانید


باقری به مالکان زمین‌های کشاورزی و باغات توصیه کرد: پیش از اخذ مجوز از اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی خودداری کنند چرا که دستگاه قضایی بر اساس صیانت از حقوق عامه بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار