نخستین مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری‌های غیر واگیر در غرب استان فارس به یاد مرحومه اکرم قنبریان در شهرستان کازرون به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری‌های واگیر (NCD) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت در سال ۹۸ در مساحت یک هزار متر مربع به طور کامل ساخته شده و تحویل بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون داده شده بود که طی یکسال گذشته دستگاه و تجهیزات مورد نیاز این کلینیک با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان توسط خانواده زنده یاد اکرم قنبریان تأمین و خریداری شد.

کلینیک تشخیص زودرس سرطان و بیماری‌های غیر واگیر (NCD) شامل دستگاه‌های سونوگرافی، مامو گرافی، اندسکوپی، اکوکاردیوگرافی و درمانگاه دیابت و فشارخون است.

همزمان با افتتاحیه این مرکز درمانی خدمات در زمینه‌های تست و غربالگری سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، سرطان دستگاه گوارش، سرطان پروستات و سرطان تخمدان آماده ارائه به همشهریان کازرونی است.

ساختمان این مرکز درمانی با حضور مدیر بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه، رئیس شبکه بهداشت و جمعی از مسؤلان شهرستان کازرون به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار